تحقیق در مورد سینه پهلو

تحقیق در مورد سینه پهلو

تحقیق-در-مورد-سینه-پهلولینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏سینه پهلو ( ذات الریه )‏
‏آیا بیماری سینه پهلو خطرناک است ؟
‏سینه پهلو که به پنومونی نیز معروف است در واقع به نوعی از عفونت ریه ها ( ششها ) گفته می شود که در آن مجاری هوایی و تنفسی ریه ها توسط برخی از میکروبها دچار التهاب می شوند و در تبادل گازهای تنفسی اختلال ایجاد می کنند که می تواند مرگ و میرهای فراوانی را در هر جامعه ای ایجاد کند . باکتریهای مختلفی در ایجاد پنومونی ( سینه پهلو ) دخالت دارند و حتی ویروسها و قارچها و انگلها نیز قادرند ایجاد عفونت در ریه ها کرده و فرد را نابود سازند ولی دراکثریت موارد با تشخیص خوب توسط پزشک و تجویز آنتی بیوتیک مناسب ، می توان به درمان قطعی ذات الریه ، دست یافت . هرچند باید در آغاز علت بروز ذات الریه و تشخیص نوع میکروب بیماری زا مشخص شود .
‏علل سینه پهلو :
‏ویروسها ، انگلها ، قارچها و برخی باکتریها (استرپتوکوک ) ( استافیلوکوک ، کلبسیارا ، هموفیلوس ، آنفلوآنزا و … ) میکروبهای بیماری زا معمولا از طرق مختلف قادرند ایجاد سینه پهلو کنند ، از آن جمله است : استنثاق میکروب از هوا ، جذب میکروب از راه ترشحات دهان و ‏گلو ، از راه عروق خونی و مجاورت با بافتهای همجوار .
‏علائم بالینی سینه پهلو :
‏سرفه ، تب ، تولید خلط ، درد قفسه سینه ، تنگی نفس ، ضعف و کسالت عمومی ، بی اشتهایی ، علائم سرماخوردگی ، سردرد ، خلط خونی ، لرز .
‏عوارض سینه پهلو :

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.