تحقیق در مورد رشد جمعت

تحقیق در مورد رشد جمعت

تحقیق-در-مورد-رشد-جمعتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏ کنترل جمعیت
‏تامین غذا، بهداشت، مسکن، آموزش و اشتغال جامعه‌ای که با مساله افزایش جمعیت روبه‌روست، از یک طرف و جوابگویی به نیاز گسترده مالی، معنوی و کاهش گرسنگی آنها از طرف دیگر، برای بسیاری از کشورهای جهان راهی جز کنترل رشد بی‌رویه جمعیت باقی نگذاشته است. این مساله آنقدر اهمیت دارد که سازمان ملل متحد روزی را با عنوان روز جهانی جمعیت نامگذاری کرده است.
‏جمعیت جهان در سال ۱۸۰۴ تنها یک میلیارد نفر بود. پس از ۱۲۳ سال، این جمعیت ۲ برابر شد و ۶۰‌‌سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۷میلادی به ۵ میلیارد نفر رسید. اکنون پس از گذشت چند سال، جمعیت کره زمین از مرز ۶ میلیارد نفر گذشته است و اگر متوسط افزایش جمعیت جهان را سالانه فقط ۲ درصد فرض کنیم، حدود یک قرن آینده یعنی سال ۲۱۰۰ با جمعیت ۴۸‌میلیارد نفری روبه‌رو خواهیم شد که تصور آن هم، کره زمین را به لرزه درمی‌آورد.
‏از این رو در سال ۱۹۹۰، دفتر بنیاد جمعیت سازمان ملل متحد، روز یازدهم جولای مصادف با ۲۱ تیر ماه را به عنوان روز جهانی جمعیت اعلام کرد تا جمعیت بیش از ۶ میلیاردی جهان، این روز را گرامی بدارند و افکار عمومی جهان را به خطر افزایش جمعیت و تدابیر و برنامه‌های توسعه و نیاز به حل مشکلات ناشی از افزایش جمعیت جهان، جلب کنند.
‏ایجاد تعادل‌

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.