تحقیق در مورد تکمله کشیشی

تحقیق در مورد تکمله کشیشی

تحقیق-در-مورد-تکمله-کشیشیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۳ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

۱
‏تعریف حسابداری تعهدی:
‏مبانی متداول حسابداری دولتی‏: مبانی حسابداری، انتخاب زمان شناسایی و ثبت درآمدها و هزینه‏ ها در دفاتر حسابداری است.انتخاب هر یک از روشهای شناسایی و ثبت درآمدها و هزینه ها، نوعی مبنای حسابداری محسوب می‏ شود که حسب مورد در حسابداری موسسات بازرگانی و موسسات غیرانتفاعی مورد استفاده قرار می‏ گیرد. (‌باباجانی،۱۳۸۵‌)
‏-‏ مبنای نقدی (کامل):‏ حسابداری نقدی، روش حسابداری است که اساس آن بر دریافت و پرداخت وجه نقد استوار است. در این سیستم هرگونه تغییر در وضعیت مالی موسسه، مستلزم مبادله وجه نقد است و درآمدها زمانی شناسایی و در دفاتر ثبت می‏ شوند که وجه نقد آنها دریافت شود و هزینه ها زمانی شناسایی و در دفاتر ثبت می‏ شوند که وجه آنها به صورت نقد پرداخت گردد.
‏-‏ مبنای تعهدی (کامل)
‏ در مبنای تعهدی کامل، درآمدها زمانی، شناسایی و در دفاتر حسابداری منعکس می‏ گردند که تحصیل می‏ شوند یا تحقق می‏ یابند. در این مبنا، زمان تحصیل یا تحقق درآمد، هنگامی است که درآمد به صورت قطعی مشخص‏ ‏می‏ شود یا بر اثر ادامه خدمات حاصل می‏ گردد. لذا زمان وصول وجه در این روش مورد توجه قرار نمی‏ گیرد بلکه زمان تحصیل یا تحقق درآمد در شناسایی و ثبت درآمد اهمیت دارد. همچنین در این مبنا، زمان شناسایی و ثبت هزینه‏ ها، زمان ایجاد و یا تحقق هزینه‏ هاست و زمانی که کالایی تحویل می‏ گردد یا خدمتی انجام می‏ شود، معادل بهای تمام شده کالا‌ی تحویلی و یا خدمت انجام یافته، بدهی قابل پرداخت ایجاد می‏ شود.
‏-‏مبنای نیمه تعهدی
‏مبنای نیمه تعهدی درحسابداری به سیستمی گفته می‏ شود که در آن، هزینه‏ ها بر مبنای تعهدی و درآمدها بر مبنای نقدی، شناسایی و در دفاتر ثبت می‏ شوند. مبنای نیمه تعهدی، ترکیبی از دو مبنای تعهدی و نقدی است و به لحاظ سهولت و قابلیت اجرا، مورد پذیرش تعدادی از کشورها قرار گرفته است. به عبارت دیگر، چون در ثبت و شناسایی هزینه ها،امکان استفاده از مبنای تعهدی وجود دارد، بنابراین هزینه‏ ها به محض ایجاد، بدون توجه به زمان پرداخت وجه آنها، در دفاتر ثبت می‏ شوند. به این ترتیب، یکی از مزایای مبنای تعهدی یعنی انعکاس واقعی هزینه‏ های دوره مالی، در این سیستم مورد استفاده قرار می‏ گیرد.
‏-‏مبنای تعهدی تعدیل شده

دانلود فایل
کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.