تحقیق در مورد تقویت حافظه

تحقیق در مورد تقویت حافظه

تحقیق-در-مورد-تقویت-حافظهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تقویت حافظه
‏آیا شما هم جزء افراد فراموشکار هستید؟ آیا می توانـیـد نام عناصر درس شیمی را ‏بیاد آورید؟و یا اینکه تاریخ اولین برخورد با همسرتان را بخاطر می آورید؟ مسلما ‏خیر. این بدلیل آن است که حافظه بصورتی انتخابی عمل میکـنـد.برخی از مسائل را بدلیل ‏اهمیت بیشتر آسانـتـر از بـقـیـه به ذهن می سپاریم. اما مغز قابلیت بخـاطـر سپـردن ‏هـرموضوعی را داشته و فقط به کمی تمرین و ممارست نیازدارد.در ادامه مقاله با روشهای ‏بهبود حافظه آشنا خواهیدشد.
‏مسئله :
‏بجای پرداختن و وارد شدن به مطالب پیچیده روانشناسی در زمینه حافظه کوتاه مدت و ‏بلند مدت، بیاید فقط قرار بگذاریم دیگر مسائلی که نباید فراموش مـی کردیـم را از ‏قـلـم نیندازیم.
‏برای مثال هر کسی، شاید بجز معلم شیمیتان، شما را به خاطر نیاوردن فرمول یک ماده ‏خاص خواهد بخشید. با این حال ممکن است بخصوص هنگامی که در تخت خواب خود مچاله شده ‏اید بدلیل بخاطر نیاوردن تلفن نامزد خود کلافه و پریشان شوید. در زیر مواردی را که ‏باید سعی در به ذهن سپردن آنها نمایید، آورده شده است:
‏اسامی
‏شماره های تلفن
‏قیافه ها
‏کارها
‏قرارهای ملاقات
‏تاریخهای تولد
‏گفتگوها
‏حقایق ( یا اکاذیب )
‏بیاد نیاوردن موارد فوق عمدتا نتیجه مبذول نداشتن توجه کافی می بـاشد. اگـر ‏بـرایـتان مهم بود هیچگاه فراموش نمی کردید. ( این جمله ای است که مـعمـولا ‏نـامـزدم بـه مـن میگوید ) دفعه بعد کمی بیشتر سعی و دقت کرده و ببینید تا چه ‏اندازه بیشتر موفق تـر خواهید شد. همچنین مشخص کنید که کدام حافظه را دارا میباشید: ‏بصری یا سمعی. وقت پاسخ این سؤال معلوم گردید در موقیتی بهتر برای بهبود حافظه خود ‏قرار خواهـیـد گرفت.
‏راه حل:
‏در این قسمـت نـکاتـی مهم جهت بهبود مهارتهای به ذهن سپردن مسائل خاطر نشان شده ‏است.
‏فعال باشید:
‏این در مورد هر چیزی باید اعمال شود، هنگامیکه در حال شنیدن، تفکر و مصالعه ‏کـردن هستید. سعی کنید از مطالبی که فرد دیگری به شما گفته، نکتـه برداری ‏نـمـایـیـد. اگـر بیحال و غیر فعال باشید، مغزتان دچار کندی و تعلل خواهد گردید و

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.