تحقیق در مورد تاثیر اخلاق پدر و مادر در تربیت فرزندان

تحقیق در مورد تاثیر اخلاق پدر و مادر در تربیت فرزندان

تحقیق-در-مورد-تاثیر-اخلاق-پدر-و-مادر-در-تربیت-فرزندانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏تاثیر اخلاق پدر و مادر در تربیت فرزندان‏
‏ 
‏علامه حلى‏ اعلى الله مقامه الشریف که از بزرگ‏ترین دانشمندان دین ما است، در یکى از خیابان‏هاى حله داشت عبور مى‏کرد که بچه‏اى برگشت و به او ناسزایى گفت. علامه به نوکرش گفت: ببین! پدر این بچه چه کسى است؟، و او رفت پدر بچه را پیدا کرد و پیش علامه آورد. علامه گفت: با چه خانواده‏اى وصلت کردى؟ پدرگفت: با فلان خانواده. علامه دید که خانواده آن زن، خانواده محترمى است. از پدر بچه پرسید: چه کسى این خانم را براى تو عقد کرد؟ او گفت: فلان شخص. علامه گفت: او را صدا بزنید که پیش من بیاید. علامه به عاقد گفت: صیغه عقد و طلاق را بخوان. عاقد محضرى هم صیغه عقد و طلاق را خواند، و علامه دید که او قسمت صیغه عقد را اشتباه مى‏خواند. براى همین، علامه صیغه عقد را به او یاد داد، و بعد هم به پدر گفت: که بیش‏تر از این بچه مواظبت کن. حالا شب عروسى، مردم مهمان دعوت مى‏کنند و انواع فسادها را انجام مى‏دهند. خدا مى‏داند با این کارها چه بر سر نسل آیند این زنان و مردان مى‏آید.
‏حضرت على علیه السلام بعد از ضربت شمشیر ابن‏ملجم ملعون داشت جان مى‏داد، ولى در همین جان دادن، دید فرصتى دارد. در همین فرصت کوتاه، این پدر واقعى دلش داشت براى حیات روحى و عقلى فرزندانش مى‏جوشید و فریاد مى‏زد. او در آن حال رو به بچه‏هایش کرد و گفت: حسن جان! حسین جان! من این حرف‏ها را فقط براى شما دو نفر، و یا تنها به خانواده‏ام نمى‏گویم؛ بلکه براى هر کسى مى‏گویم که مى‏خواهد به این سخنان گوش بدهد و آن را به نسل بعد انتقال دهد. او باید بگوید: مردم! تا روز قیامت با تربیت باشید؛ شخصیت و فضیلت داشته باشید.
‏در روایات قدسى دارد که خدا به پیغمبر اکرم صلّى الله علیه و آله و سلّم گفت: به عزت و جلال خود قسم یاد مى‏کنم، من هر آینه از بند خود، از زن و مرد آنان که در اسلام موى خود را سفید کرده‏اند، حیا مى‏کنم که آن‏ها را عذاب نمایم. بعد از گفتن این جمله، پیغمبر صلّى الله علیه و آله و سلّم گریست. عرض کردند: یا رسول اللَّه! براى چه گریه مى‏کنید؟ حضرت پاسخ داد: گریه‏ام براى کسانى است که خدا از عذاب کردن آن‏ها حیا مى‏فرماید، در حالى که آنان از گناه و معصیت خدا حیا نمى‏کنند.
‏ 
‏نقش والدین برای کودک و زندگی حال و آیندۀ او بسیار مهم است. والدین دارای تأثیرات وراثتی و محیطی سرنوشت ساز برای کودک است، رفتار او الگو و مدل است؛ گفتار او سند است، غرور او کارساز است، جرأت او اطمینان بخش است، هیبت و وقار او سازنده است. زندگی

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.