تحقیق در مورد بلوغ جسمانی نوجوانان

تحقیق در مورد بلوغ جسمانی نوجوانان

تحقیق-در-مورد-بلوغ-جسمانی-نوجوانانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بلوغ جسمانی نوجوانان
‏مقدمه:
‏واژه نوجوان و بلوغ به گروه سنی ۱۹-۱۰ سال اطلاق می گردد و در واقع نوجوانی مرحله بلوغ جسمانی، روانی، اجتماعی و گذراز مرحله کودکی به بزرگسالی است که بلوغ جسمانی زودتر از بلوغ روانی و اجتماعی رخ می دهد و همزمان با شروع زندگی باروری، تواناییهای ذهنی و قابلیت های شناختی و عاطفی آنها شکل می گیرد.
رشد جسمانی: رشد جسمانی در مراحل اولیه بلوغ به میزان بالایی می رسد و شامل مرحله ای است که از آن به
‏ ‏عنوان جهش بلوغ نام برده می شود. در این مرحله افزایش فوق العاده ای در قد، وزن و رشد عضلانی بوجود می آید، لگن دختران به تدریج پهن میشود. رشد جسمی در دختران شامل رشد طولی استخوانهای بلند که تقریبا در سن ۱۸ سالگی و رشد توده استخوانی حداکثر تا سن ۲۰ سالگی کامل می گردد. بلوغ بیولوژیکی یا جنسی در دوران اولیه نوجوانی تحت تاثیر هورمونها آغاز می شود که از تغییرات بارز آن ظهور علائم ثانویه جنسی شامل رشد موهای زیر بغل و ناحیه شرمگاهی می باشد.
همچنین اندازه اندامهای تناسلی و پستانها در مراحل اولیه نوجوانی افزایش می یابد، شروع قاعدگی در دختران بین سنین ۱۸-۹ سالگی رخ می دهد که می تواند در اثر کمبودهای تغذیه ای به تأخیر افتد، همچنین پدیده دیگری به نام آکنه یا جوش های غرور جوانی در اثر این تغییرات هورمونی پیش می آید که نبایستی دستکاری شوند و با صابون مخصوص شسته شود .
دختران باید بدانند که اگر قاعدگی آنها نامنظم است یا عقب می افتد، درد، خونریزی بسیار شدید و یا کم دارند و یا اگر اولین قاعدگی آنها تا سن ۱۸ سالگی صورت نگیرد، در صورت عدم سوء تغذیه آشکار باید به پزشک مراجعه نمایند. انقباضات شدید شکمی و علائم پیش از قاعدگی نیاز به مشاوره پزشکی دارد.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.