تحقیق جامع (سمینار ارشد)در مورد سیستم های توصیه گر

تحقیق جامع (سمینار ارشد)در مورد سیستم های توصیه گر

تحقیق-جامع-(سمینار-ارشد)در-مورد-سیستم-های-توصیه-گرقالب فایل: word و قابل ویرایش تعداد صفحات : ۱۰۰ صفحه

توضیحات سمینار :

“این فایل توسط نگارنده اصلی عرضه گردیده است و ایشان به عنوان درس سمینار کارشناسی ارشد با نمره ۲۰ ارائه نموده اند.”

ضمناً تمامی استانداردهای نگارشی نیزدر این فایل رعایت گردیده است.

معرفی اجمالی موضوع:

در زندگی روزمره خود معمولاً برای انتخاب هر چیزی، از پیشنهادها و نظرات دوستان و هم‌چنین تجربه قبلی خود استفاده می‌کنیم‌. بارها اتفاق افتاده است که به پیشنهاد دوستان محصول ویژه‌ای را بخریم و یا فیلمی را تماشا کنیم، یا به یک موسیقی گوش دهیم. هنگامی که قصد داریم به منظور رفع نیاز خاصی (به عنوان مثال، خرید‌تبلت) به اینترنت مراجعه ‌کنیم با حجم زیادی از اطلاعات متنوع و مرتبط با نیازمان مواجه می‌شویم که انتخاب کردن را برای ما دشوار می‌سازد. فروشنده‌ نقش مهمی در کمک به خریدار دارد. او در مورد کالایی که خریدار نیاز دارد، مشخصات، حدود قیمتِ موردنظر وسایر ترجیحات مشتری سئوال‌هایی می‌پرسد. اگر خریدار از مشتریان قبلی باشد احتمالاً فروشنده با خصوصیات اخلاقی و سلایق او تا حدودی آشنایی دارد. علاوه براین فروشنده نسبت به فروشگاه خود اطلاعاتِ کاملی دارد. یک فروشنده با ترکیب این اطلاعات می تواند راهنمایِ خوبی برای خریدار و عاملِ اصلیِ فروشِ بیشترِ خود شود. فروشگاه‌های الکترونیکی بالقوه این قابلیت را ندارند. از طرفی، به دلیل گستردگی و پویا بودن محتوا در اینترنت، تولیدکنندگانِ محتوا و فروشندگانِ اینترنتی می‌توانند بدون محدودیتِ زمانی و مکانی اقدام به عرضه محتوا و محصولات و خدماتِ خود به کاربران یا خریداران نمایند. خبر، فیلم، گزارش، کتاب و صدها هزار محتوای دیگر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و آن‌ها با توجه به علاقه‌مندی خود نمونه‌ای را انتخاب می‌کنند. امّا زمانی که کاربران با فراوانی اطلاعات مواجه می‌شوند مشکل انتخاب کردن به‌وجود می‌آید که متاسفانه جستجو میان این فضای بیکرانِ اطلاعات وقت‌گیر و گاهی گیج‌کننده است. به‌علاوه، اینترنت با افزایش روز‌افزون وب‌سایت‌ها، تولید و انتشار محتوا توسط میلیون‌ها کاربر، به‌صورت آشفته و غیرمتمرکز رشد کرده و از هیچ سازماندهیِ منطقی برخوردار نمی‌باشد و مدیریت آن با ابزار سنتی تقریباً غیر‌ممکن است. یکی از روش‌هایی که بر این مشکل غلبه نموده و امروزه جزء یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تحقیقاتی محسوب می‌شود شخصی‌سازی اطلاعات است که نمونه‌ای از این روش سیستم‌ توصیه‌گرمی‌باشد. در ادامه، کاربردها و مقایسه سیستم توصیه‌گر با سیستم‌ تصمیم‌یار و چالش‌هایی که سیستم‌ توصیه‌گر با آن مواجه است بیان می‌گردد.

در این فایل مطالب بسیار ارزشمندی در خصوص سیستم های توصیه گر ارائه شده است و دانشجویان می توانند به عنوان درس سمینار و یا به عنوان بخشی هایی از پایان نامه خود بکار ببرند. فهرست مطالب این تحقیق عبارت است از:

فصل اول: مقدمه

بیان مسأله

کاربردهای سیستم‌ توصیه‌گر

مقایسه سیستم‌های توصیه‌گر با سیستم‌های تصمیم‌یار

چالش‌های سیستم‌توصیه‌گر

فصل دوم: مروری بر ساختار سیستم‌های توصیه‌گر

مروری بر اصطلاحات و تعاریف پایه

اصطلاح آیتم

اصطلاح کاربرِ فعال

اصطلاح تراکنش

اصطلاح لانگ‌تیل

برخی از تعاریف ارائه شده

برخی از دلایل نیاز به سیستم‌های توصیه‌گر

تکنیک‌های پُرکاربرد داده‌کاوی در طراحی سیستم‌ توصیه‌گر

مرحله پیش پردازش

مرحله تحلیل

مروری بر ساختار و الگوریتم‌های سیستم توصیه‌گر

رویکرد مبتنی بر محتوا

رویکرد فیلترهمکار

الگوریتم‌های متداول رویکرد مبتنی بر فیلترهمکار

مشکلات رویکرد فیلترهمکار

الگوریتم K-NN..

رویکرد دموگرافیک

رویکرد استدلال مبتنی بر مورد

رویکرد مبتنی بر دانش

رویکردهای مبتنی بر دانش

رویکردهای ترکیبی

مدل‌های ارزیابی سیستم‌های توصیه‌گر

معیارهای ارزیابی دقت مدل‌ها

معیارهای شباهت

تکنیک‌های کاهش بُعد.

تکنیک تحلیل مؤلفه‌های اصلی

تکنیک تجزیه مقدار منفرد

ابزارهای تحقیقاتی برای سیستم توصیه‌گر

فصل سوم: مروری بر کارهای انجام شده

فصل چهارم: جمع بندی و نتیجه گیری

فهرست مراجع

واژه نامه

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.