چگونگی برخورد با کودکی که تمایل دارد با والدین بخوابد؟

۰۹۵۷۲۳۱۳۹۰۱۴۲۳۵۱۰۲a

باسلام وخسته نباشید. نوع برخورد باکودکانی که تمایل دارند باوالدین بخوابند چگونه باید باشد سن دخترم ۸سال می باشد و بسیار وابسته به من است در ضمن یک دختر ۱۷ساله نیزدارم.

جواب:

کودکان ما باید یاد بگیرند که محل آرامش و خواب آنها باید در جایی ثابت و مخصوص به خود آنها باشد. و برای مدتی شما نیز باید این مسئله را جا بیندازید. به این صورت که در جای خود بخوابد و شما نیز همراه او باشید و نزدیک او بخوابید. در صورتی که در طول شب به شما مراجعه کرد او را به محل قبلی برگردانید و ادامه خواب او را در همانجا ثابت کنید. به این صورت که صبح پس از بیداری مشاهده کند که در اتاق خود خوابیده و بیدار شده است. پس از مدتی که به این روال عادت کرد فاصله خودتون رو زیاد کنید تا به تدریج استقلال کودک شما بدست آید.
شرایط اتاق خواب کودک نیز بهتره دلنشین باشد. مثل نور آرامش بخش و کم (تاریکی ایجاد ترس می کند). محیط اتاق را خیلی شلوغ نکنید تا از پراکندگی ذهن جلوگیری شود. از وجود عروسک در کنار کودک در جایگزینی وجود خودتان استفاده کنید. قصه در مورد موضوعات مختلف بدلیل غیر مستقیم بودن روش مناسبی برای آموزش موارد تربیتی است. از تشویق نیز در افزایش رفتار مورد نظر استفاده کنید.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.