با جاذبه های گردشگری بابلسر آشنا شوید!

با جاذبه های گردشگری بابلسر آشنا شوید!

با جاذبه های گردشگری بابلسر آشنا شوید!

   دیدنی های بابلسر,آثار تاریخی بابلسر

  بابلسر، یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمالی کشور است

  

 شهرستان بابلسر، از شهرهای ساحلی در استان مازندران است که لقب یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمالی کشور را به خود اختصاص داده است. منطقه‌ای بسیار سرسبز و باطراوت که طبیعت بکر و چشم‌اندازهای زیبا و خارق‌العاده‌ی آن، تمام گردشگران و توریست‌های سراسر جهان را مجذوب و مسحور خود ساخته است.

«مشهد سر» نامی است که در گذشته‌های دور بابلسر را بدان می‌خواندند. برخی معتقدند که به دلیل حضور سر امامزاده ابراهیم (ع)، برادر امام رضا (ع) در این شهر، به این نام شهرت یافته است.

در این شهر می‌توان آثار تاریخی و جاذبه‌های فوق‌العاده‌ی طبیعی را مشاهده کرد.

امامزاده ابراهیم (ع)
یکی از جاذبه‌های ارزشمند مذهبی در شهرستان بابلسر، آرامگاه مطهر امامزاده ابراهیم (ع) از فرزندان امام موسی (ع) است که به «ابوجواد» نیز شناخته می‌شود.

روایت است که ایشان همراه با خواهرشان در بازار محله‌ی مشهدسر مدفون شده‌اند. عمارت آرامگاه، ساختمانی است به صورت هشت ضلعی که گنبد آن به شکل هرمی با عظمت روی بنای بقعه سوار شده است. قدمت آرامگاه امامزاده ابراهیم (ع)، نزدیک به ۶ قرن است.

 دیدنی های بابلسر,آثار تاریخی بابلسر

یکی از جاذبه‌های ارزشمند مذهبی در شهرستان بابلسر، آرامگاه مطهر امامزاده ابراهیم (ع) می باشد

 
پل معلق بابلسر
پل معلق بابلسر مربوط به دوره پهلوی اول است و در بابلسر، خیابان پاسداران، پل معلق بابلسر واقع شده و این اثر در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۰۶۷۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این پل فلزی معلق در سال ۱۳۱۳ ، قبل از جنگ جهانی دوم توسط مهندسین و متخصصین آلمانی و سوئدی بر روی بابلرود احداث شد و از مهمترین آثار باستانی و از جاذبه های شهر می باشد که بر زیبایی بابلرود می افزاید. این پل اولین پل ماشین رو می باشد که قسمت شرقی و غربی بابلسر را بهم پیوند می دهد و راه ارتباطی بابلسر ، فریدونکنار و در مسیر شاهراه شرقی _ غربی استان می باشد و بسیار پرتردد است. طول ان ۸۰ متر ، عرض آن ۸ متر و ارتفاع آن ۱۶ متر می باشد.این پل به نوعی نماد شهر بابلسر محسوب می‌شود.  

دیدنی های بابلسر,آثار تاریخی بابلسر

پل معلق بابلسر مربوط به دوره پهلوی اول است

 

 پارک وحش بابلسر
در خیابان دریا، مجاورت مرکز سرطان‌شناسی شهرستان بابلسر، یکی دیگر از مکان‌های دیدنی بابلسر قرار گرفته است که به صورت خصوصی اداره می‌شود. در واقع این جاذبه‌، «پارک وحش» این شهر ساحلی است که مسئولان آن، حیواناتی همچون گرگ، شیر، شتر، گوش‌سیاه، خرس، میمون و حیوانات دیگری را نگاه می‌دارند.

دیدنی های بابلسر,آثار تاریخی بابلسر

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی بابلسر,  پارک وحش بابلسر می باشد

  
منطقه ساحلی میرود 
منطقه نمونه گردشگری ۴۰۰ هکتاری میرود بهنمیر از توابع بابلسر دو کیلومتر از جاده اصلی بهنمیر فاصله دارد منطقه گردشگری میرود از جمله جاذبه های گردشگری و توریستی زیبا در استان مازندران است که فضای سرسبز و جنگلی همراه با پارک کودک در کنار دریا، زیبایی خاصی به این منطقه بکر داده است. بهنمیر که در شهرستان بابلسر واقع شده‌ است در چهار راهی قرار دارد که از یک سو به بابلسر، از سویی به بابل، از سویی به کیاکلا و قائمشهر و از سوی دیگر به جویبار و ساری مرتبط می‌شود.

منطقه نمونه گردشگری “میرود” دارای آلاچیق، سرویس بهداشتی، پارک کودک، نمازخانه، و سکوهای مخصوص نصب چادر و رستوران می باشد. همه ساله در ایام تابستان برای شنای مسافران و استفاده آنها از آبهای ساحل و جلوگیری از بروز هرگونه حوادث، دو طرح دریا برای آقایان و خانم ها با حضور تعدادی غریق نجات در این منطقه گردشگری در نظر گرفته می شود.

  دیدنی های بابلسر,آثار تاریخی بابلسر

منطقه گردشگری میرود از جمله جاذبه های گردشگری و توریستی زیبا در استان مازندران است

 
منطقه توریستی کرفون – بابلسر
کرفون در ۱۳ کیلومتری بابلسر در جاده ساحلی به سمت ساری واقع شده است منطقه ای بکر و زیبا با دریایی واقعا زیبا و بی خطر و ساحلی ماسه ای که آرامش خوبی برای کسانی که طالب آرامش هستند دارد این منطقه طی مصوبه دولت ۱۳۸۷ به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری شناخته شده است. بهنمیر یکی از شهرهایی است که از طریق محله میرود و کرفون که یک منطقه گردشگری محسوب می شود به دریا متصل است و منظره جنگل و دریا در کنار هم هر ساله مسافران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

  دیدنی های بابلسر,آثار تاریخی بابلسر

کرفون در ۱۳ کیلومتری بابلسر در جاده ساحلی به سمت ساری واقع شده است

 
شهرک ساحلی خزر شهر
یکی از مناطق گردشگری و توریستی در شهرستان بابلسر، در کیلومتر ۶ از این شهرستان به فریدونکنار قرار دارد که به «شهرک خزر شهر» شهرت یافته است.

این شهرک که متشکل از بخش شمالی و جنوبی است، به دلیل فاصله‌ی کم از تهران، یکی از مناطق اصلی گردشگری در فصل تابستان و روزهای تعطیل است.سفر به بابلسر

   دیدنی های بابلسر,آثار تاریخی بابلسر

یکی از مناطق گردشگری و توریستی در شهرستان بابلسر، «شهرک خزر شهر» می باشد

 

آب و هوای فوق‌العاده، قرارگیری در مجاورت دریا و طبیعت کم‌نظیر از جمله ویژگی‌های ارزشمند این شهرک است. جالب است بدانید که گردشگران برای ورود به این شهرک توریستی، ملزم به داشتن کارت ورود هستند که باید پیش از عزیمت به این منطقه، به تهیه‌ی آن بپردازند.

 

 روستای گالشکلا
گالشکلا از توابع بخش بهنمیر شهرستان بابلسر استان مازندران واقع می باشد .تعداد خانوار این روستا ۴۰۰ خانوار که بالغ بر ۱۴۰۰ نفر در این روستا ساکن می باشد .روستای گالشکلا در یک کیلومتری مرکز شهر بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر با وسعتی برابر با ۶۰ هزار متر مربع و طول محیطی روستا برابر با ۶۶۲۱ متر که در طرح هادی روستا به عنوان بافت روستا معرفی شده می باشد . گالشکلا بهشت دامداران است . روستای گالشکلا یکی از حوزه های آبریز سد البرز است که در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در دهستان لپور واقع شده است .

دیدنی های بابلسر,آثار تاریخی بابلسر  گالشکلا از توابع بخش بهنمیر شهرستان بابلسر استان مازندران واقع می باشد

 

  سد لاستیکی عرب خیل
یکی دیگر از تفرج‌گاه‌های محبوب و دوست‌داشتنی بابلسر، در بهنمیر قرار دارد که به «سد لاستیکی عرب خیل» شهرت یافته است. پیرامون این سازه‌ که دارای طولی بالغ بر ۵۰ متر و ارتفاعی برابر با ۳ متر از سطح رودخانه است، دارای چشم‌اندازی زیبا و مناظری قابل توجه است که امروزه به یکی از استراحتگاه‌های مناسب برای مسافران و گردشگران تبدیل شده است.

جالب است بدانید که تامین آب این سد توسط رودخانه‌ی «تالار» صورت می‌پذیرد که از رشته‌کوه البرز سرچشمه گرفته و با عبور از شهرهای قائمشهر، کیاکلا و سوادکوه، به سد عرب خیل در بهنمیر سرازیر شده و پس از طی کردن بخش‌های غرب، شرق و جنوب بهنمیر، در ساحل میرود وارد دریای خزر می‌شود.

دیدنی های بابلسر,آثار تاریخی بابلسریکی دیگر از تفرج‌گاه‌های محبوب و دوست‌داشتنی بابلسر، در بهنمیر قرار دارد

 

   

   گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

 منبع: seeiran.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.