اگر امام زمان وجود دارد چرا دستخطی از آن موجود نیست؟

اگر امام زمان وجود دارد چرا دستخطی از آن موجود نیست؟

محمد باقر سجودی، یکی از کارشناسان شبکه وهابیت، در یکی از سؤالاتش این گونه به شیعه خطاب می‌کند: «ای شیعه اگر امام زمان وجود دارد چرا دستخطی از آن موجود نیست؟»

در پاسخ به این سوال ذکر چند نکته الزامی است.

نحست اینکه آیا محمدباقر سجودی حاضر است برای اثبات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و یا حتی اثبات خلفایشان به دستخط استناد کند؟

ثانیاً در کدام قسمت از کتاب خدا و روایات نوشته شده است که برای اثبات امام زمان و حجت الهی باید متوسل به دستخط شد؟

ثالثاً بر فرض که بگوییم دستخط در اثبات امام زمان کافی است، ولی آیا امکان جعل دستخط وجود ندارد؟ آیا به خود همین سجودی اگر بگویند که این دستخط امام زمان است، باور می‌کند؟

رابعاً مگر نه این است که بسیاری از علمای اهل سنت به وجود امام زمان (علیه السلام) اقرار و اعتراف کرده‌اند، پس چرا وهابیون سعی در انکار این موضوع دارند؟

آلبانی درباره وجود حضرت مهدی (علیه السلام) چنین می‌گوید: «و ما مثل هؤلاء إلا کمثل من ینکر عقیده نزول عیسى علیه السلام فی آخر الزمان التی تواتر ذکرها فی الأحادیث الصحیحه ،… ، و أکاد أقطع أن کل من أنکر عقیده المهدی ینکرها أیضا ، و بعضهم یظهر ذلک من فلتات لسانه، و إن کان لا یبین. و ما مثل هؤلاء المنکرین جمیعا عندی إلا کما لو أنکر رجل ألوهیه الله عز وجل بدعوى أنه ادعاها بعض الفراعنه ! ” فهل من مدکر.[۱] مثل این‌ها همانند کسانی است که عقیده نزول عیسی (علیه السلام) در آخر الزمان را -که احادیث صحیح در مورد آن به تواتر رسیده است- منکر می‌شوند… و مطمئناً و قطعاً می‌گویم که هر کس عقیده مهدی (علیه السلام) را منکر شود، آن را نیز منکر می‌گردد و برخی از آنها نیز این عقیده را ناخواسته (بر اثر لغزش) بیان کرده اند و مَثَل تمامی این گروه منکر (منکرین خروج مهدی علیه السلام) در نزد من همانند کسی است که اولوهیت خداوند متعال را انکار نماید همانند ادعای برخی از فراعنه. پس آیا پند گیرنده‌ای هست؟» نکتۀ آخر اینکه در منابع اهل سنت، به مواردی اشاره شده که علمای مشهور سنّی به وجود امام زمان و حتی تولد (علیه السلام) اعتراف کرده‌اند.[۲]

منابع:

[۱]. سلسله الاحادیث الصحیحه آلبانی ج۴ ص ۴۳ ، چاپ: مکتبه المعارف
[۲]. بنگرید به «اثبات امام زمان طبق کتب اهل سنت»

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.