اسدی: انتشار پیشنهاد بازی با آرژانتین به صلاح نبود/ شاید مشکل امنیتی داشته باشد

اسدی: انتشار پیشنهاد بازی با آرژانتین به صلاح نبود/ شاید مشکل امنیتی داشته باشد

اسدی: انتشار پیشنهاد بازی با آرژانتین به صلاح نبود/ شاید مشکل امنیتی داشته باشد

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال می‌گوید انتشار نامه پیشنهاد بازی دوستانه با آرژانتین به صلاح نبود و باید تمام جوانب این پیشنهاد بررسی شود. 

به گزارش ایسنا، موضوع پیشنهاد بازی دوستانه به فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری دو دیدار در کشور آمریکا با تیم‌های آرژانتین و کلمبیا در چند روز اخیر جزو مهم‌ترین اخبار فوتبال ایران بوده است. با این حال رزومه شرکت هماهنگ کننده این دیدار نشان می‌دهد که برگزاری چنین دیداری در حد و اندازه آن نیست.

 

حمیرا اسدی، رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا درباره این پیشنهاد توضیحاتی را ارائه داد.

 

* شرکت اسپورت جی ام رزومه بزرگی در برگزاری بازی‌های دوستانه ندارد. آیا شما تاکنون پاسخی به نامه این شرکت داده‌اید و آیا رزومه آنها را بررسی کرده‌اید؟

ما منتظر بودیم که کارلوس کی‌روش به ایران بیاید تا برنامه‌هایش را برای حضور در جام ملت‌های آسیا به فدراسیون فوتبال ارائه کند. به همین خاطر تاکنون جوابی به نامه این شرکت ندادیم. ما منتظر بودیم کی‌روش نظر خودش را راجع به این دیدار بدهد و بگوید از نظر فنی، مکانی و زمانی آیا برگزاری چنین دیداری به صلاح تیم ملی است یا نه.

 

به فرض این که تیم به آنجا می‌رفت و شکست می‌خورد آیا این مساله به صلاح تیم ملی در آستانه جام ملت‌هاست یا نه. این یک بحث بود و بحث دیگر موضوع گرفتن ویزا برای بازیکنان تیم ملی بود. در مدت زمان کم دو ماهه تا ماه نوامبر، گرفتن ویزا برای رفتن به آمریکا امری تقریبا محال است. من مورد داشتم که پنج، شش ماه برای گرفتن ویزا رفته و آمده است. به همین دلیل این پیشنهاد به واقعیت نزدیک نیست. باید درباره پیشنهاد این شرکت تحقیق کنیم و ببینیم واقعیت دارد یا نه. ضمن این که این شرکت شخصا اقدام به دادن نامه به یکی از رسانه‌ها کرده به همین دلیل باید بررسی کنیم که آیا اصلا پیشنهاد آنها واقعی است یا نه.

 

* حتی سایتی که در نامه این شرکت سوئیسی آمده وجود خارجی ندارد آیا اصلا مسئولان فدراسیون، رزومه این شرکت را بررسی کرده‌اند؟

ما تنها پیشنهاد اولیه را دریافت کرده‌ بودیم و منتظر بودیم که کی‌روش بیاید و این پیشنهاد را بررسی کند به همین خاطر رزومه آنها را بررسی نکردیم. به نظرم انتشار چنین نامه‌ای توسط خبرنگار به صلاح نبود. شاید از نظر امنیتی این سفر مشکل داشت و اجازه دادن جواب مثبت به این پیشنهاد را نداشتیم. ما باید تمام جوانب را بررسی کنیم. ما در حال حاضر در شرایطی نرمال برای سفر به آمریکا نیستیم.

 

* در نامه‌های منتشر شده دو پیشنهاد به فدراسیون فوتبال ایران وجود دارد که یکی برگزاری دیدار در ماه آبان در کشور آمریکا و دیگری برگزاری بازی دوستانه در ماه اسفند در کشور کاناداست. آیا فدراسیون فوتبال با نامه اول مخالفت کرد که این شرکت سوئیسی اقدام به ارسال پیشنهاد دوم کرده است؟

من تنها یک نامه دیدم و آن هم برگزاری بازی با آرژانتین و کلمبیا در ماه نوامبر در آمریکا بود. من نامه‌ای مبنی بر پیشنهاد برگزاری بازی دوستانه در کانادا ندیده‌ام‌.

 

* یعنی نامه دوم اصلا به فدراسیون فوتبال ارسال نشده است؟

من نامه‌ای ندیدم و تنها همان نامه بازی در آمریکا و پیشنهاد ۶۰۰ هزار دلاری را دیدم.

 

* شما گفتید که چون کی‌روش برنامه‌هایش را هنوز به فدراسیون فوتبال نداده بود، سرمربی پرتغالی تیم ملی را از وجود چنین پیشنهادی آگاه نکردید. با این حال او در زمان حضور در ایران هم از این پیشنهاد آگاه نشد. آیا این مساله به خاطر این بوده که کی‌روش قراردادی با فدراسیون فوتبال نداشته است؟

بله ما منتظر بودیم کی‌روش بیاید و کارهایش را انجام دهد. ما می‌خواستیم کارها را یکی یکی انجام دهیم. من خودم درباره این پیشنهاد با کی‌روش صحبت نکردم اما آقای خراطی مسئول تیم ملی با کی‌روش درباره این مساله صحبت کرده است. البته هنوز سرمربی تیم ملی جوابی به ما نداده است. اصلا با توجه به برنامه‌ریزی‌های تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا برگزاری چنین دیداری در آن تاریخ منطقی نیست. اگر بازیکنان تیم ملی بخواهند به آمریکا سفر کند با اختلاف ساعت زیادی روبرو می‌شوند و خیلی از وقت تیم ملی برای ریکاوری صرف می‌شود. برای برگزاری چنین دیداری باید تیم ملی برای دو هفته به آمریکا سفر کند.

 

* یکی از انتقاداتی که به فدراسیون فوتبال شد این بود که چرا خیلی سریع جواب این نامه را نداد تا از شائبه‌های احتمالی جلوگیری شود؟

این مساله به این خاطر بود که این قرارداد سرمربی تیم ملی نهایی نشده بود و ما منتظر بودیم که پس از مشخص شدن سرمربی تیم ملی به این نامه جواب دهیم. به نظر شما می‌توانستیم وقتی سرمربی تیم ملی مشخص نبود جواب پیشنهاد را بدهیم؟ من هدف خبرنگاری که این اسناد را منتشر کرد نمی‌دانم. او باید بگوید که هدف او برای انتشار این اسناد سازنده بوده یا به دنبال اهداف دیگری مثلا به دنبال جنجال خبری بوده است.

 

* آیا با فدراسیون‌های کلمبیا و آرژانتین برای بررسی صحت و سقم این پیشنهاد نامه‌نگاری کردید؟

ما منتظر بودیم کی‌روش نظرش را بدهد. متاسفانه اجازه ندادند او نظرش را بگوید. من نمی‌دانم هدف این خبرنگار برای انتشار چنین نامه‌ای چه بوده است. به نظرم این کار دخالت در امور فدراسیون است. او بدون در نظر گرفتن شرایط اجتماعی، سیاسی و شرایط فدراسیون فوتبال این نامه را منتشر کرده است.

 

*‌ کی‌روش درباره این پیشنهاد گفته بود که اگر برگزاری چنین بازی دوستانه‌ای صحت داشته باشد حاضرم تا دبی با زانو بروم. شاید اگر فدراسیون فوتبال زودتر به کی‌روش خبر می‌داد چنین واکنشی نشان نمی‌داد.

کی‌روش تازه آمده بود تا بازی‌های دوستانه را بررسی کند. آنها نگذاشتند که او کارش را انجام دهد. فکر کنم تنها در فوتبال چنین حساسیت‌هایی وجود دارد.

 

* آیا به جز این پیشنهاد،‌ پیشنهاد دیگری برای برگزاری دیدار دوستانه به فدراسیون فوتبال آمده است؟

هنوز پیشنهاد خاصی نداشته‌ایم. فقط همین یک مورد بوده اما کی‌روش در حال بررسی این موضوع است که با کدام کشورها بازی دوستانه برگزار کنیم تا ما هم برای هماهنگی‌های لازم اقدام کنیم.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.