آیا می دانید ضررهای نخوردن صبحانه چقدر زیاد است؟+فیلم

نخوردن صبحانه

آیا می دانید ضررهای نخوردن صبحانه چقدر زیاد است؟+فیلم


قُلْ إِنَّما أَنا بَشَرٌ مِثلِکُم یوحی إِلَیَّ وَإِنَّما إِلهکُم واحِداً … «۱»

اى پیامبر بگو، در حقیقت من مثل شما بشرهستم ولى به من وحى مى رسد و در حقیقت معبود همه ما یکى است هرکس به ملاقات‏

پروردگارش امیّد داشته باشد باید عمل صالح انجام دهد و در عبادت مشرک نشود.

وجود انبیاء و امامان معصوم (صلوات‏ الله‏ علیهم) که انسانهاى کامل و بى نظیر روزگار خود هستند روشن کننده حقایق این بذر الهى مى‏باشند. است که در اثر آبیارى و مراقبت دقیق، تا این مرحله در وجودشان رشد پیدا کرد و زیبائى هایش را آشکار ساخت.

عارضه های جدی صبحانه نخوردن

چاقی:

چاقی و عوارض متعاقب آن از قبیل دیابت، ناباروری، بیمای های قلبی، و …. از بزرگترین نگرانی های قرن هستند. عدم مصرف صبحانه در این میان می تواند خطر ابتلا به چاقی و عدم از دست دادن وزن را وخیم تر کند. به گفته کارشناسان تغذیه نخوردن صبحانه باعث می شود که شما در تمام طول روز پرخوری کنید.

کاهش سطح حافظه:

به طور کلی تغذیه نامناسب روی رشد ذهنی کودکان و نوجوانان تاثیر منفی می گذارد. محققان دانشگاه مریلند مشاهده کردند کودکانی که صبحانه نمی خورند در مدرسه احساس خستگی بیشتری کرده و نمی توانند به درستی تمرکز داشته باشند.

بی نظمی در قاعدگی:

حذف وعده صبحانه در زنان با بی نظمی های دوران قاعدگی همراه است. علاوه بر این قاعدگی دردناک و یبوست نیز از عوارض دیگر هستند.

عوارض جانبی فیزیکی:

نخوردن صبحانه خطر ابتلا به هیپوگلیسمی یا کاهش قند خون را افزایش می دهد

احساس گرسنگی مدام:

یکی از دلایل ضعف کردن و احساس گرسنگی مداوم، عدم مصرف صبحانه است. افرادی که روز خود را با مصرف صبحانه آغاز می کنند کمتر گرسنه می شوند

نخوردن صبحانه

مثال دوم:

در صنعت عکاسى، فیلم نقش حافظه را دارد که تصویر انسان یا هر منظره به وسیله دستگاه دوربین در آن وارد مى شود و این فیلم حاصل تصاویر موجود مى باشد ولى با نگاه به خود فیلم نمى توان تصویرها را، به خوبى دید، چون سایه ها در آن وجود گرفته اند اما خود عکاس، با انجام دادن برنامه‏هایى مخصوص آنها را، ظاهر و آشکار مى‏کند.

این فیلم به طور کامل تصاویر را، در خود جاى داده است و ظاهر شده همان است که در فیلم بوده، ولى همین ظهور نیازمند برنامه‏هاى ویژه عکاسى است که بعد از انجام دادن آنها، شما از یک فیلم سیاه، چهره بسیار زیباى انسان و یا هر منظره‏اى را مشاهده خواهید کرد.

نخوردن صبحانه

اگر به طور آزاد بخواهیم درباره این موضوع قضاوت کنیم و از چیزهایى که در اذهان خود داریم دست برداشته، ودر تعقیب واقعیّات باشیم بدون تردید به این نتیجه خواهیم رسید که نفس دمیده شده حامل شخصیّت کامل انسان است که تمام ویژگیهاى آن را در خود جاى داده است مانند بذر درخت میوه اى که در زیر خاک قرار داده مى شود که تمام خصوصیّات آن درخت اعم از شکل، شاخ و برگها، میوه‏ها، رنگ و مزّه آنها، و به طور کلى هر چه در یک درخت میوه وجود پیدا مى‏ کند همگى در درون بذر جاى گرفته است و تنها کارى که باغبان انجام مى ‏دهد آبیارى و مراقبت است.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.