آموزش پختن انار پلو شیرازی و خوراک مرغ با سس انار، آشپزی مرغ

آشپزی مرغ

می توانید ویدیوی آموزشی طرز درست کردن خوراک مرغ با سس انار و آلو را در زیر ببینید.


برنج ۲ لیوان .
دانه انار ۱ لیوان .
سینه یا ران مرغ ۲ عدد .
گشنیز خرد شده ۱ لیوان
پیاز ۲ عدد .
خلال پسته نصف لیوان .
زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری .
نمک مقدار لازم

آشپزی مرغ

?طرز تهیه :
۱️⃣سینه های یا ران مرغ را بهمراه ۱ عدد پیاز ، کمی زردچوبه ، نمک و ۲ لیوان آب درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزند ، سینه های مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

۲️⃣برنج را ۳۰ دقیقه قبل از پخت خیس دهید ، برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و نرم شود سپس آبکشی نمائید ( زمانی باید برنج را آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف دانه برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد ).

۳️⃣برای تهیه مایه انار باید ۱ عدد پیاز باقی مانده را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود سپس سینه های مرغ ریش ریش شده ، گشنیز خرد شده ، خلال پسته ، دانه های انار و مقداری نمک اضافه کنید و ۵ دقیقه باهم تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

۴️⃣قابلمه ای را روی حرارت قرار دهید و ته قابلمه مقداری روغن بریزید ، مقداری برنج ابکش شده داخل قابلمه بریزید و مقداری از مایه انار را روی ان بریزید و به همین صورت قابلمه را پر کنید ( یک لایه برنج یک لایه مایه انار ) سپس حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کند.

۵️⃣پس از اینکه برنج بخار کرد زعفران دم کرده و چند قاشق روغن را در نصف لیوان آب حل کنید و روی برنج بریزید ، حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و حدود ۱ ساعت اجازه دهید برنج دم بکشد سپس در دیس بریزید و با مقداری دانه انار و خلال پسته تزئین کنید ( میتوانید این پلو را بهمراه بلدرچین یا جوجه کباب شده سرو کنید ).

 

آشپزی مرغ

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.