کم خونی در دوران بارداری چه اثرات نامطلوبی بر روی سلامت مادر و جنین دارد؟

کم خونی در دوران بارداری

کم خونی در دوران بارداری چه اثرات نامطلوبی بر روی سلامت مادر و جنین دارد؟

کم خونی,کم خونی در دوران بارداری,مکمل آهن

کم خونی کاهش مقدار گلبول های قرمز خون است. 
هموگلوبین: پروتئین اصلی در گلبول های قرمز خون است که اکسیژن را از ریه ها به تمام قسمت های بدن می رساند و دی اکسید کربن را برمی گرداند.

علائم کم خونی در دوران بارداری

علائم کم خونی ممکن است زن باردار هیچ علائمی را احساس نکند و برخی دیگر احساس خستگی ، گیجی ، تنفس سخت ، ضربان قلب سریع و رنگ پریدگی در صورت می کنند.

کاهش در هموگلوبین خون که زنان هستند باردار نیست، در مورد اندازه از ۱۲ میلی گرم برای یک صد سانتی متر مکعب، شواهدی از کم خونی است. این میزان در دوران بارداری کمتر است و بین ۱۰-۱۱ میلی گرم در هر صد سانتی متر مکعب متغیر است ، به دلیل روان بودن خون در دوران بارداری.

امروزه تحقیقات نشان داده است که کم خونی مادر در دوران بارداری منجر به بروز مشکلات و عوارض جدی برای مادر، جنین و نوزاد آینده می گردد یکی از این موارد افزایش  میزان مرگ و میر مادران باردار دچار کم خونی در مقایسه با مادران بارداری که کم خونی ندارند میباشد، که این خود به تنهایی اهمیت و لزوم مصرف مکمل آهن مناسب، برای پیشگیری و درمان کم خونی فقرآهن قبل و حین دوران حاملگی را توجیه می کند.

*

*

از عوارض و مشکلات دیگر کم خونی در مادران باردار عوارض جنینی می باشد که از جمله آنها به موارد زیر میتوان اشاره کرد:
•    افزایش احتمال تولد نوزاد با وزن کمتر از نرمال  (کمتر از وزن طبیعی)
•    افزایش احتمال زایمان زودرس
•     افزایش احتمال تولد نوزاد با درجه آپگار (علائم حیاتی) پایین تر .
هر کدام از این موارد می تواند احتمال ایجاد  عوارض و مخاطرات جسمی و حتمی مرگ را برای نوزاد افزایش دهد

استفاده به موقع و مناسب از مکمل ها و تامین ذخایر املاح و ویتامین ها، بویژه آهن، ویتامین های B12، اسیدفولیک و ویتامین  C در پیشگیری از  ابتلا به این علایم میتواند موثر باشد، اسید فولیک و ویتامین C  همگی در فرآیند خونسازی در مغز استخوان و جبران کم خونی کمک کننده هستند.

شرکت فارمانوترای ایتالیا برای اولین بار در ایران مصرف مکمل آهن لیپوزومال سیدرال فولیکو را به شما پیشنهاد میکند که حاوی مقادیر کافی آهن و ویتامین های B6  و  B12 اسیدفولیک و ویتامین C در یک محصول می باشد.

نکته قابل توجه در خصوص مکمل آهن سیدرال فولیکو این است که،  استفاده از فناوری لیپوزومال در تولید آن ، باعث ایجاد ویژگی هایی مانند عدم ایجاد عوارض گوارشی مثل اسهال ،یبوست، تهوع ،دل درد وزخم های گوارشی  و طعم بد آهن ،در کنار میزان جذب بسیار بالا وطعم لذت بخش آن  از این محصول  یک مکمل آهن منحصر بفرد ساخته است.

بنابراین مادران عزیز می توانند با استفاده بموقع از مکمل آهن سیدرال فولیکو یک دوره حاملگی لذت بخش و کم خطر را با امید به داشتن نوزادی سالم و تندرست تجربه کرده وبا ادامه آن در دوران شیردهی ،از ایجادکم خونی در این دوران  پیشگیری کرده ، همچنین ذخایر از دست رفته آهن در طی حاملگی را نیز جبران نمایند.

سیدرال کلاسیک
چگونه دوران قاعدگی را با آرامش سپری  کنیم؟
تقریبا تمامی خانم ها از ابتدای سن بلوغ تا زمان یائسگی یعنی حدود سن ۴۵ تا ۵۰ سالگی بطور مرتب چند روز از ماه را دچار کم خونی می شوند که این امر در درازمدت باعث می شود در اغلب  جوامع تا  بیش از ۵۰% از خانم ها ی جوان بتدریج دچار کمبود ذخایر آهن و در نهایت درجاتی از کم خونی فقرآهن گردند بسیاری از این خانم ها بدون اطلاع از اینکه بدانند مبتلا به کم خونی هستند علایم آن را تجربه می کنند، از جمله

•    ضعف و بی حالی
•    تپش قلب
•    کاهش انرژی
•    احساس خستگی زودرس
•    رنگ پریدگی
•    تحریک پذیری عصبی و گاه افسردگی
•    قاعدگی های نامنظم
•    ریزش مو و تغییرات ناخن

چنانچه این خانم ها  در حالت کم خونی باردار شوند افزایش احتمال مرگ و میر مادر در طی بارداری و عوارض جنینی ناشی از کم خونی مادر از جمله زایمان نوزاد کم وزن، زایمان زودرس، زایمان نوزاد با علائم حیاتی پایین و … هم به عوارض بالا افزوده میشود.

کم خونی,کم خونی در دوران بارداری,مکمل آهن

حال آنکه در صورت مصرف دوره ای و متناوب آهن توسط خانم های سنین باروری با تامین ذخایر آهن و پیشگیری و درمان کم خونی فقرآهن میتواند از تمامی عوارض فقرآهن چه برای خانم ها و چه برای جنین و نوزاد دچار کم خونی پیشگیری گردد.

شرکت فارمانوترای ایتالیا برای اولین بار در ایران مصرف مکمل آهن لیپوزومال سیدرال کلاسیک را به شما پیشنهاد میکند که حاوی مقادیر کافی آهن و ویتامین ث می باشد (که در جذب بیشتر و بهتر آهن نقش دارد).

نکته قابل توجه در خصوص مکمل آهن سیدرال کلاسیک این است که،  استفاده از فناوری لیپوزومال در تولید آن ، باعث ایجاد ویژگی هایی مانند عدم ایجاد عوارض گوارشی مثل اسهال ،یبوست، تهوع ،دل درد وزخم های گوارشی  و طعم بد آهن ،در کنار میزان جذب بسیار بالای آن،  از این محصول  یک مکمل آهن منحصر بفرد ساخته است.

بنابراین خانم های عزیز می توانند با استفاده بموقع از مکمل آهن سیدرال کلاسیک از ایجادکم خونی در این دوران  پیشگیری کرده، ذخایر از دست رفته را جبران نموده و یک دوره قاعدگی و باروری لذت بخش و کم خطر را با امید به داشتن جسم وروحی سالم تجربه کنند.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.