میل جنسی در دوران پریودی


میل جنسی در دوران پریودی

با تغییر هورمونی میل جنسی و تمایلات خانم ها به برقراری این روابط نیز تغییر می کند

 

دوره ی عادات ماهیانه ی خانم ها دورانی است که هورمون ها بیشترین تغییرات به خود می گیرند میل جنسی در دوران قاعدگی نیز دستخوش تغییرات زیادی قرار دارد با تغییر هورمونی میل جنسی و تمایلات خانم ها به برقراری این روابط نیز تغییر می کند حتی شرایط برقراری این ارتباط نیز تغییر می کند . در این دوره ی خاص احساسات خانم ها نیز بسیار تغییر می کند و حتی حس آن ها نیز نسبت به همسرانشان تغییر کرده و میل جنسی در دوران قاعدگی نیز به طبع این قضیه تغییر پیدا می کند.

 

معمولا چند روز مانده به شروع عادت ماهیانه و حتی چند روز بعد از اتمام آن، خانم ها دچار تغییرات خلق و خویی می شوند که گاهی به صورت افسردگی، پرخاشگری، عصبی بودن، بی قراری، تورم یا درد در ناحیه شکم و همچنین کاهش میل جنسی یا افزایش میل جنسی همراه است. بنابراین این تغییرات خلق و خویی طبیعی است ولی به یاد داشته باشید که در همه خانم ها یکسان نیست، همانطور که تمایلات جنسی شما در این دوره افزایش می یابد در حالی که ممکن است در خانمی دیگر با کاهش میل جنسی همراه باشد. 

 

اغلب خانم ها اظهار می دارند که امیال جنسی در آنها در زمان قاعدگی افزایش پیدا می کند. البته این زمان مناسب نیست و شاید برخی خانم ها تمایلی به برقراری رابطه در این زمان نداشته باشند. به عنوان مثال اگر او از تامپون استفاده کند زمانی که آنرا خارج می کند واژن خشک می شود و زمان زیادی طول می کشد تا مجددا از طریق روان کننده طبیعی (و نه خون) مرطوب گردد. اگر از نوار بهداشتی استفاده کند، ممکن است از بوی بد و ظاهر آن خجالت زده شود. او دوست ندارد شما هیچ یک از این ها را مشاهده کنید و تمام کارها را در تنهایی انجام میدهد که این امر به خودی خود او را از برقراری رابطه جنسی دور می کند.

 

مشکل دیگر سکس در زمان عادت ماهانه، آلودگی آن است. خانم ها اغلب با این مشکل آشنا هستند و تعجبی از خون و کثیفی به جا مانده ندارند، اما ممکن است آقایون احساس تهوع کنند و تمایلی به انجام این کار نداشته باشند. بنابراین تصمیم با خودتان است که قید دارید در طول این دوره چه نوع رابطه ای با هم داشته باشید.

 

یک راه حل مناسب برای پیشگیری از کثیفی و آلودگی استفاده از اسفنج دریایی است. البته استفاده از آن هنوز رایج نشده است اما آنها می توانند به راحتی حداقل برای چند ساعت جلوی خون ریزی را بگیرند. می توانید انها را از داروخانه ها تهیه کنید. البته باید توجه داشته باشید که حتما از انواع دریایی آن باشد، چرا که اسفنج های ساختگی کار مشابه را نمی توانند انجام دهند. نوع دریایی، اسفنجی است که فقط در اقیانوس ها یافت می شود و قیمت آن کمی بالاست.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

کلیپ سرا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *