روش هایی برای طولانی کردن بوی عطر

روش هایی برای طولانی کردن بوی عطر

روش هایی برای طولانی کردن بوی عطر

یکی از مشکلاتی که خیلی ها بعد از خریدن عطر با آن مواجه می شوند این است که متوجه می شوند بوی عطر آن قدری که انتظارش را داشتند ماندگاری ندارد. سوال این جاست که با چنین مشکلی چگونه برخورد می کنید؟ از آن جا که دوست ندارید زیاد از عطر گران قیمتی که دارید استفاده کنید عطر مناسب تری می خرید اما بهترین کار این است برای طولانی کردن بوی عطر اقدام کنید. روش های طولانی کردن بوی عطر را در ادامه بخوانید.

 

هنگام انتخاب عطر ابتدا باید به نت پایه عطر توجه کنید

 

انتخاب نت پایه خوب

هنگام انتخاب عطر ابتدا باید به نت پایه عطر توجه کنید. همه رایحه ها به یک اندازه ماندگاری ندارند و ذرات ملکولی عطر خیلی زود از روی پوست محو می شوند. ماندگارترین رایحه برای عطر رایحه میوه ای است.

 

نت های پایه قوی مثل چوب و مشک سنگین تر هستند و به همین دلیل ماندگاری بیشتری دارند. علاوه بر این عطری که کمی تندی داشته باشد یا رایحه گلی داشته باشد زمان ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

 

استفاده از عطر روی موها

موها بیشتر از پوست به ماندگاری بوی عطر کمک می کنند. اگر باز هم دوست دارید عطر مورد علاقه تان را به پوست بزنید در آخر کمی هم به انتهای ساقه موها بزنید. اگر دوست ندارید عطر را مستقیم به موها بزنید بعد از شانه کردن موها کمی عطر به شانه بزنید و موها را یک بار دیگر شانه کنید.

 

پوست مرطوب

استفاده از عطر بعد از حمام بسیار موثر است. پوست مرطوب بیشتر از پوست خشک عطر را جذب می کند. لباس پوشیدن بلافاصله بعد از حمام باعث می شود بوی عطر زیر لباس ها خفه شود. پس بعد از استفاده از عطر کمی صبر کنید تا کاملا خشک شود سپس لباس ها را تن کنید. هر چه لباس به قسمتی که عطر زده اید مالیده نشود ماندگاری عطر بیشتر خواهد بود.

 

هنگامی که می دانید در طول روز بوی عطر از بین خواهد رفت یک عدد گوش پاک کن را آغشته به عطر کنید و همراه خود ببرید. با این روش دیگر نیاز نیست شیشه عطر را با خود حمل کنید. گوش پاک کن را داخل یک عدد پلاستیک در بسته قرار دهید تا زود خشک نشود.

 

آخرین نکته این است که اگر عطر را به مچ دست می زنید نیاز نیست مچ هر دو دست را به هم بمالید زیرا با این کار لایه عطر از هر دو دست برداشته می شود و بوی عطر زودتر از بین می رود. با رعایت این نکات عطر گران قیمتی که خریده اید را زمان بیشتری می توانید استفاده کنید و دیگر مجبور نیستید زود به زود برای خریدن عطر هزینه کنید.

 

منبع : bedunim.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.