آشپزیمطالب خواندنی و دیدنی

تهیه کدوی کبابی رژیمی فوق العاده خوشمزه

تهیه کدوی کبابی رژیمی فوق العاده خوشمزه

کدو سبز برای اشخاص گرم مزاج و صفراوی بسیار مفید و خون ساز است. کدو سبز برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند بسیار مناسب است زیر حاوی بیش از ۹۵٪  آب می باشد. همچنین حاوی کالری کمی است، به طوری که هر ۱۰۰ گرم آن فقط حدود ۲۵ کالری دارد.

علاوه بر این مشخص شده است که کدو سبز متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا می برد. مصرف کدو از افزایش قند، و چربی ،خون جلوگیری می کند. کدو یبوست و سوء هاضمه را رفع و رگهای بدن را تمیز می کند. برای یرقان بسیار مفید است و تب را پایین می آورد. کدو  ادرار آور است مصرف آن برای رفع اختلالات کلیه و مثانه بسیار مفید می باشد.

و اما تهیه کباب کدویی

اگر می خواهید لاغر شوید، این کدو را بخورید
این کدوی کباب شده را می توانید همراه با مرغ یا ماهی بریان شده سرو کرده و از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای کدو کبابی :

* کدوی متوسط ۴ عدد
* پیاز قرمز کوچک ۱ عدد
 پوست رنده شده لیمو ۱ قاشق سوپخوری
 آب لیمو  ¼ لیوان
روغن زیتون ۱ قاشق سوپخوری
برگ های تازه و کوچک نعنا ۲ قاشق سوپخوری

* کدوی متوسط، که طولی نصف شده و سپس در قاچ های درشت خورد شده باشد.

* پیاز قرمز کوچک، که نصف شده و سپس به صورت حلقه های نازک در آمده باشد.

طرز تهیه کدوی کباب شده :
دمای فر را روی ۲۲۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. کدو، پیاز، پوست رنده شدۀ لیمو، آب لیمو و روغن را در یک ظرف پخت و پز بریزید. به آنها نمک و فلفل اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند. برای ۱۸ تا ۲۰ دقیقه آنها را در فر بگذارید تا وقتی که کدو نرم شود. روی آن را با برگ های لیمو تزئین کرده و آن را سرو کنید.

کدوی کباب شده همراه با لیمو و نعنا,طرز تهیه کدوی کباب شده همراه با لیمو و نعنا

این کدوی کباب شده را می توانید همراه با مرغ یا ماهی بریان شده سرو کنید

نکات تکمیلی در مورد کدوی کباب شده
• کدوی کباب شده جزو پیش غذا – گوناگون می باشد.
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۲۰ دقیقه.
و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۲۰ دقیقه می باشد .
کدوی کباب شده را می توانید در وعده پیش غذا – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب می باشد .

دکمه بازگشت به بالا