ترشی لیته خانگی درست کنید. بسیار خوشمزه با موادی آسان

آیا شما هم به ترشی لیته علاقه زیادی دارید؟ آیا شما م با غذاهایتان ترشی لیته می خورید؟ آیا می دانستید تهیه این ترشی بسیار ساده است، آیا می دانستید این ترشی اگر در خانه درست شود مقرون به صرفه و بهداشتی تر است.

ایرانی ها بیشر غذاهایشان را با ترشی می خورند. امروزه، ترشی لیته طرفداران بسیاری دارد، چون تهیه ی آن بسیار آسان است، خیلی سریع آماده می شود و بسیار هم خوشمزه است. امیدواریم از تهیه ی این ترشی خوشمزه لذت ببرید.

برای دیدن طریقه ترشی لیته کلیپ زیر را ببینید. برای دیدن کلیپ چند لحظه صبر کنید

 


 

 

نکاتی در مورد تهیه ی ترشی لیته:

۱- بادمجان ها را بشویید و سر آن ها را جدا کنید.
۲- پوست سیر و هویج را جدا کنید.
۳- می توانید از ترکیبی مساوی از سبزیجاتی مانند مرزه، نعناع، ترخون، گشنیز، جعفری و حتی شوید استفاده کنید. سبزی ها را تمیز بشویید و ریز خرد کنید. می توانید از سبزیجات خشک هم استفاده کنید.
۴- می توانید به جای کلم پیچ از گل کلم در ترشی استفاده کنید. آن را ریز خرد کنید.

  1. بادمجان ها را در مخلوطی از آب و سرکه بپزید. آن ها را کنار بگذارید تا خنک شوند. برای استفاده، آب آن ها را خوب بگیرید. همچنین می توانید آن ها را در فر و یا روی گاز کبابی کنید.
  2. بادمجان ها را به همراه سیر و هویج در مخلوط کن و یا غذاساز بریزید و خرد کنید.
  3. سبزی ها، کلم پیچ (گل کلم) و فلفل سبز را هم به سایر مواد اضافه کنید و بزنید تا خرد و خوب با هم مخلوط شوند. با توجه به ذائقه تان می توانید میزان فلفل سبز را کم و یا زیاد کنید.
  4. سیاه دانه، ادویه ترشی، زردچوبه، نمک و سرکه را هم به ترشی اضافه کنید و آن ها را خوب با هم ترکیب کنید. میزان سرکه باید در حدی باشد که ترشی نه خیلی شل و نه بیش از حد سفت باشد. میزان نمک به نسبت باید زیاد باشد.
  5. ترشی را در ظرفی که هوا نکشد، بریزید؛ درب آن را خوب ببندید و برای ۱ هفته در دمای محیط نگه دارید تا آماده شود. بعد از استفاده ترشی را در یخچال نگه داری کنید.

دیگر لینک ها:

لحظه دستگیری یک داعشی در عراق، چطور التماس می کند.

رفتار وحشیانه و خشونت مربی مهد کودک با طفل ۸ ماهه را ببینید

جزئیات تجاوز جنسی به الهام ستاکی توسط مهدی فلاحتی در صدای آمریکا

فساد جنسی ترامپ و حرف های غیر اخلاقی ترامپ درباره دخترش

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.