بیماری صرع و ازدواج؛ آیا زندگی مختل می‌شود؟


بیماری صرع و ازدواج؛ آیا زندگی مختل می‌شود؟

صرع یکی از بیماری های آزاردهنده و مهاجم برای افراد مصروع است‎

 

صرع یکی از بیماری های آزاردهنده و مهاجم برای افراد مصروع است که زندگی آنان تحت تاثیر این بیماری خاص تلقی می شود در این مطلب به بیماری صرع و ازدواج با این افراد می پردازیم.

  

علائم بیماران صرع چیست؟ 

اغلب علائم مشاهده شده در  مبتلایان به صرع، با مکان دسترسی مغز ارتباط دارد؛ یعنی دستورات مغز به درستی انجام نمی شود؛ حرکت های شدید در قسمت دست و پا، خیره ماندن به یک نقطه و از دست دادن هوشیاری کوتاه مدت، افتادن روی زمین، پرش ناگهانی عضلات دست با حفظ هوشیاری به خصوص صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب و در مواردی نیز بی اختیار و کاهش سطح هوشیاری از مهم ترین علائم بیماری است.

 

درمان دارویی به عنوان راهی موثر در بهبودی بیماری است: افرادی که دچار بیماری صرع و تشنج می شوند، می توانند با تجویز پزشک و دارو درمانی بیماری را کنترل کنند و در صورت عدم نتیجه درمان های دارویی، پزشکان در مرحله آخر، از روش جراحی اختصاصی مغز برای کنترل حملات استفاده می کنند.

 

ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات برای زندگی مشترک است اما قضیه زمانی حساس تر خواهد شد که بفهمید طرف مقابلی که می خواهید با آن ازدواج کنید دچار بیماری صرع است بیماران صرعی دارای شرایط ویژه و خاصی هستند و برای ازدواج با این افراد باید همه جوانب را در نظر بگیرید در این مطلب نکاتی را درباره  ازدواج با بیماران مبتلا به صرع به شما خواهیم گفت. 

 

ازدواج و بچه‌دار شدن بیماران مبتلا به صرع مشکلی وجود ندارد‎

 

ازدواج با بیماران مبتلا به صرع

در کل برای ازدواج و بچه‌دار شدن این بیماران مشکلی وجود ندارد اما بسته به جنسیت، بین زن و مرد تفاوت است. در صورتی‌که بیمار مبتلا به صرع، خانم باشد، باید در مورد داروهایی که در دوران بارداری مصرف می‌کند، تجدیدنظر کرد؛ به‌طوری‌که در حین بارداری حمله‌ای بر مادر عارض نشود. اما در کل و با اعمال محدودیت‌های خیلی کم و جزیی، منعی برای ازدواج، اشتغال و فرزندآوری برای بیماران صرع وجود ندارد.

  

به همسر آینده باید بگویم، من صرع دارم؟

اگر قصد ازدواج دارید بهتر است بیماری صرع خود را با شخص مورد نظر در میان بگذارید؛ اگرچه هستند کسانی که صرع دارند و آن را مخفی می‏کنند. شما نه تنها آن را پنهان و مخفی نکنید، بلکه با کمال شجاعت و صادقانه مشکل خود را با طرف مقابل در میان بگذارید و او را با رفتن نزد پزشک معالجتان یا هر پزشک دیگر، قانع کنید که با کنترل صرع می‏توانید یک زندگی سالم و پربار داشته باشید.

 

هر چند متخصصان مغز و اعصاب عقیده دارند که در برخی از موارد با کنترل دارویی صرع، همراه با رعایت نکات بهداشتی به مدت ۳ تا ۵ سال در صورتی که تشخیص گزارش نشود با نظارت پزشک معالج، دارو می‏تواند کاملا قطع شود و فرد به بهبودی کامل دست یابد.

  

میل جنسی در افراد مصروع چگونه است؟

افراد مصروع نیز به مانند دیگر افراد دارای احساسات جنسی هستند. این افراد دارای فعالیت جنسی هستند.هیچ مدرکی نشان نداده است که در طی فعالیت جنسی، تشنج صورت می گیرد.به ندرت؛ در طی و یا بعد از فعالیت بدنی و عاطفی شدید، ممکن است تشنج بروز کند.

 

اختلال عملکرد جنسی در بین مردان مصروع شایعتر است.برخی داروهای ضد صرع از قبیل: فنوباربیتال و پریمیدون، می توانند باعث ایجاد و یا تشدید اختلال عملکرد جنسی شوند.

 

اگر تشنج را تحت کنترل خود در نیاورید، ممکن است باعث اختلال عملکرد جنسی شود.اگر قصد ازدواج با فرد مصروع را دارید  ، از مشورت با پزشک معالج خودداری نکنید.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

کلیپ سرا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *