بارداری در زنان کارمند

بارداری در زنان کارمند

 

بارداری در زنان کارمند,بارداری در زنان شاغل,فعالیت اجتماعی زنان باردار

بارداری در زنان کارمند مانع انجام فعالیت هایشان نمیشود

اغلب خانم ها در دوران بارداری به کار و فعالیت خود بیرون از خانه ادامه می دهند. اما اگر شما هم در این وضعیت هستید باید بدانید بارداری ممکن است شرایطی ناخوشایند برای شما ایجاد کند. پس بهتر است بدانید چگونه می توان ناراحتی ها و دردسرهای دوران بارداری را کاهش داد. علاوه بر این باید نسبت به مواردی که می تواند سلامت شما و کودک را به خطر بیندازد نیز آگاه باشید.

 آیا هنگام بارداری می‌توانم فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه دهم؟
بله. بارداری، بیماری نیست و زن باردار تنها باید کمی محتاطانه‌تر رفتار کند. طی ۳ ماه نخست بارداری هیچ‌گونه منعی برای انجام فعالیت‌های حرفه‌ای وجود ندارد.

تهوع، سرگیجه زنان باردار در محل کار
تنها حالت تهوع، سرگیجه و دردهای شکمی ممکن است کمی خطرناک باشد. در ۳ ماهه دوم بارداری باید بیشتر مراقب فعالیت زیاد بدنی باشید. ایستادن‌های طولانی‌مدت و انجام کارهای فیزیکی دشوار مناسب خانم باردار به خصوص از ۳ ماهه دوم بارداری به بعد نیست.

احتمال زایمان زودرس زنان شاغل
شرایطی که خانم باردار در این حالات به فعالیت اجتماعی خود ادامه دهد احتمال زایمان زود هنگام در اوایل ۳ ماهه پایانی بارداری وجود دارد. از سوی دیگر اضافه وزن و سنگینی و فشار روی پاها باعث می‌شود خانم باردار نتواند برای چند ساعت روی پا یا در یک وضعیت ثابت بماند. راه‌رفتن‌های مرتب نیز در محل کار گاهی مزاحم همکاران است.

زنان کارگری که باید سرپا بایستند یا وسایل سنگین حمل می‌کنند باید بسیار مراقب باشند چون احتمال زایمان زودرس یا سقط جنین در آنان وجود دارد. در ۳ ماهه آخر بارداری توصیه می‌شود زنان بیشتر استراحت کنند و تا حد ممکن تعداد مرخصی‌ها را بیشتر کنند یا به طور کامل مرخصی زایمان بگیرند چون فعالیت بدنی می‌تواند عامل زایمان پیش از موعد باشد.

زنان باردار در محیط کار باید راحت باشند

بارداری در زنان کارمند,استرس کار زنان باردار,فعالیت های زنان کارمند باردار

زنان باردار در محل کارشان باید چند دقیقه یکبار استراحت کنند

در دوران بارداری باید به ریتم بیولوژیک بدن احترام گذاشت. به مرور که جنین رشد می‌کند و شکم بزرگ‌تر می‌شود، خانم‌های باردار بیشتر احساس خستگی می‌کنند و ادامه دادن کار دشوار می‌شود. نباید فراموش کنیم اولویت، سلامت فرزند است. پس اگر شاغل و باردارید این نکته‌ ها را در محیط کار مدنظر قرار دهید:

۱- از فعالیت‌های طولانی خودداری کنید و هر چند دقیقه یک بار به خصوص اگر احساس خستگی کردید، استراحت کنید.

۲- هرگز وسایل سنگین بلند نکنید.

۳- اگر در محل کار امکان استراحت و دراز کشیدن وجود داشت می‌توانید در ساعت ناهار کمی استراحت کنید اما اگر موقعیت مهیا نباشد این موضوع مشکل‌آفرین می‌شود. می‌توانید پاره وقت کار کنید و زودتر برای استراحت به خانه برگردید.

۴- نحوه نشستن و وضعیت بدنی زن باردار در محیط کار مهم است. کمردرد از جمله مشکلات و ناراحتی‌های شایع در دوران بارداری است. برای پیشگیری از این موضوع از یک بالشتک پشت کمرتان استفاده کنید. سعی کنید پشت میز کارتان کاملا صاف بنشینید. بلندی صندلی‌تان را تنظیم کنید تا کاملا متناسب با میزتان باشد. پاهای‌تان را زیر میز دراز کنید و آن‌ها را کمی بالاتر از سطح زمین قرار دهید. اگر شغل‌تان به گونه‌ای است که مدت زمان طولانی باید سرپا بایستید کاملا صاف بایستید و مرتب پاهای‌تان را عوض کنید تا وزن‌تان روی یک پا نیفتد.

۵- فرقی نمی‌کند کار شما ایستاده است یا نشسته. به هر حال هر از گاهی راه بروید و ماهیچه‌ های‌تان را بکشید تا خون در بدن‌تان به گردش بیفتد. می‌ توانید از فرصت‌ ها استفاده کرده و در راهرو یا پارکینگ قدم بزنید. حتی اگر فرصت قدم زدن ندارید در کنار اتاق کارتان حرکات کششی انجام دهید.

۶- اگر مجبورید نشسته کار کنید، از ۳ ماهه دوم بارداری به بعد پاهای‌تان را دراز کنید تا دچار ورم پا نشوید.

۷- از ماه ششم بارداری به بعد به طور مداوم ایستاده کار نکنید.

۸- حتما به همراه خود میوه و غلات به دفتر کارتان ببرید و مصرف کنید. خوردن حجم کم غذا در  چند وعده مانع از سنگین شدن معده و بروز حالت تهوع می‌شود.

زنان باردار استرس کار را باید کنترل کنند
اگر در محیط کار خود استرس زیادی داشته باشید، به طور حتم انرژی شما برای مراقبت از خود و کودکتان کاهش می یابد. پس بهتر است استرس خود را کاهش دهید:

می توانید برای کنترل استرس فهرستی از کارهای روزانه را به ترتیب اولویت شان تهیه کنید؛ شاید برخی از این کارها را بتوان حذف کرد یا به فرد دیگری سپرد.

درباره نگرانی هایتان با دوست، همکار یا همسر خود صحبت یا سعی کنید به شیوه های مختلفی مانند تنفس آرام و عمیق خودتان را آرام کنید.

چگونه می‌توانم با خستگی ناشی از بارداری کنار بیایم؟

بارداری در زنان کارمند,تهوع و سرگیجه زنان باردار در محل کار,بارداری در زنان شاغل

 زنان باردار پس از بازگشت از محل کار باید حتما استراحت کنند

بهترین کار خوب خوابیدن است. عصرها زود بخوابید و دیر از خواب بیدار شوید. هنگام خواب نیز بالشی زیر پاهای‌تان قرار دهید تا پاهای‌تان کمی بالاتر قرار بگیرد. تا حد ممکن ساعات رفت و آمد خود با وسایل نقلیه را کاهش دهید. در وسایل حمل و نقل عمومی حتما جایی برای نشستن پیدا کنید. در ساعت‌های پرترافیک به خصوص بعدازظهرها از وسایل حمل و نقل عمومی که شلوغ هستند، استفاده نکنید و پس از بازگشت از محل کار حتما ساعتی را استراحت کنید.

آیا مسافرت حرفه‌ای در دوران بارداری مجاز است؟
بهتر است در این دوران از هر نوع  مسافرتی خودداری کنید زیرا احتمال زایمان پیش از موعد را افزایش می‌دهد. در صورت نیاز پیش از ماه هفتم بارداری حتما هواپیما یا قطار را برای مسافت‌های طولانی انتخاب کنید و اگر با اتومبیل مجبور به مسافرت هستید هر چند وقت یک بار استراحت و کمی پیاده‌روی کنید.

کار کردن و بارداری با هم تناقض ندارند به شرط آن‌که خود را با آن هماهنگ کنید. از همسرتان نیز بخواهید تا حد ممکن به شما در کارهای منزل کمک کند.

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

niniban.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.