اگر در اهواز هستید و بیماری قلبی دارید بخوانید

اگر در اهواز هستید و بیماری قلبی دارید بخوانید

در این مقاله سعی می کنیم در مورد علائم و نشانه های بیماری قلبی صحبت کنیم و توصیه هایی برای پیشگیری و درمان این بیماری ها به خصوص به ساکنان اهواز و استان خوزستان ارائه کنیم.

واقعیت این است که اهواز، یکی از آلوده ترین کلان شهرهای ایران محسوب می شود و همیم امر شرایط دشواری را برای بیماران قلبی ایجاد می کند.

وجود گرد و غبار در هوا و دود ناشی از فعالیت کارخانه ها، این مساله را به شدت تشدید می کند.

آلودگی هوا در دراز مدت باعث چه بیماری هایی می شود؟

آلودگی هوا به طرق گوناگون می‌تواند آثار زیان‌بار درازمدت و کوتاه‌مدتی بر سلامت انسان‌ها بگذارد.  باید توجه کرد که تاثیر آلودگی هوا بر افراد مختلف، متفاوت است. به طوریکه آسیب‌پذیری برخی افراد در برابر آلودگی هوا بسیار بیشتر از سایرین است و بر همین اساس کودکان کم سن و سال و سالمندان بیش از دیگران از آلودگی هوا آسیب می‌بینند. در عین حال آلودگی هوا باعث تحریک مجاری هوایی و تشدید آسم شده و هرچه میزان آلودگی هوا بیشتر باشد، تعداد بیشتری از افراد، مبتلا به آسم می‌شوند. همچنین تماس دراز مدت با آلودگی هوا باعث بروز برونشیت مزمن و آمفیزم شده و در طولانی مدت آلودگی هوا می‌تواند بیماری مزمن تنفسی، سرطان ریه، بیماری قلبی، آسیب به مغز، اعصاب، کبد و کلیه‌ها را ایجاد کند. همچنین برخی بیماری‌ها مانند آسم و بیماری قلبی و ریوی در مواقع آلودگی هوا تشدید می‌شوند.

تاثیر آلودگی هوا بر روی بیماران قلبی چگونه است؟

مطالعات نشان داده اند که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ذرات معلق و اکسیدهای نیتروژن می تواند موجب افزایش سن رگ های خونی شده و باعث تجمع کلسیم در عروق کرونر تغذیه کننده قلب شود. این تجمع کلسیم می تواند جریان خون به قلب و سایر رگ های خونی اصلی را محدود کند احتمال بروز حوادث قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد. در واقع آلودگی هوا بر روی قلب اثرات التهابی دارد و باعث ایجاد مشکلات مزمن قلبی عروقی می شود. محققان پزشکی خصوصاً نگران ذرات آلودگی کوچکتر از۲٫۵ میکرون هستند که معمولاً مربوط به احتراق سوخت هستند. از آنجا که این ذرات بسیار ریز هستند، به راحتی غربال نمی شوند و به راحتی وارد بدن انسان می شوند. سپس شروع به تحریک ریه ها و رگ های خونی اطراف قلب می کنند و باعث بروز بیماری های قلبی عروقی می شوند. داده ها حاکی از آن است که به مرور زمان آلاینده ها روند بیماری شریان ها را تشدید یا افزایش می دهند.

 

کدام علائم هشدار دهنده‌ نشان می‌دهد فرد بر اثر آلودگی هوا دچار عارضه قلبی شده است؟

عوارض قلبی می‌تواند از یک ساعت بعد از قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا بروز کرده و حتی تا دو روز بعد هم ممکن است این احتمال وجود داشته باشد؛ این عوارض به شکل سر درد، حالت تهوع، سرگیجه، تنگی نفس، درد در قفسه سینه، افزایش فشار خون و حتی تپش قلب بروز می‌کند.

توصیه هایی به بیماران قلبی اهواز در هنگام آلودگی هوا

در این جا به مواردی اشاره می کنیم که بروز مشکلات برای بیماران قلبی را در اهواز و سایر شهر های آلوده، به حد اقل می رساند.

 

۱- بهترین کار این است که بیماران قلبی تا حد امکان در روز های آلوده از منزل خارج نشوند و در معرض هوای آلوده قرار نگیرند.

۲- اگر منزل این افراد در نزدیکی یک عامل آلوده مانند کارخانجات صنعتی و یا خیابان‌های شلوغ قرار دارد، باید از پنجره‌های دو جداره استفاده کرده و پنجره‌ها را باز نگذارند.

۳- بیماران قلبی اگر مجبور به خروج از منزل در هوای آلوده هستند، از ماسک هایی استفاده کنند که ذرات ریز را جذب می کند.

۴- با تمام این مراقبت ها در صورت بروز کوچک ترین مشکل در تنفس یا تپش نا منظم قلب و یا درد در قفسه سینه بلافاصله به دکتر قلب در اهواز مراجعه کنند.

شایان ذکر است  وب سایت کار شما به عنوان بزرگ ترین بانک مشاغل اهواز، لیست کاملی از پزشکان متخصص قلب و عروق اهواز را به همراه آدرس و تلفن و روز های نوبت دهی را دردرج کرده تا در صورت بروز هر پیشامد غیر مترقبه ای، بلافاصله به یاری مردم خونگرم اهواز بشتابد.

کلیپ سرا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *