اصول دستیبابی به موفقیت شخصی و تجاری

اصول موفقیت در زندگی

شیوه زندگی استارتاپی معمولا استرس زا و چالشی است، اما اگر یک کارآفرین آنچه در مسیر برایش اتفاق می افتد را تحت کنترل بگیرد، می تواند زندگی رضایت بخشی را تجربه کند.
ممکن است تجارت فرد با موفقیت پیش رود ولی کارآفرین احساس خوبی نداشته باشد. به عنوان مثال، فردی بنیانگذار کسب و کاری که با سرعت خوبی در حال رشد است، اما متاسفانه این کارآفرین، خانواده، سلامت و برخی از توانایی های خود را به دلیل کار کردن افراطی، لذت نبردن از زندگی و استراحت نکردن از دست داده است. دیده شده که مدیران اجرایی برخی از شرکت های موفق به دلیل افسردگی از سوی سرمایه گذاران طرد شده اند.

چالش اینجاست که دستیبابی به موفقیت بدون رضایت شخصی معنایی ندارد. برای محقق شدن این امر باید مجموعه ای از اصول شخصی و تجاری را دنبال کنید. در ادامه برخی از کلیدی ترین اصول برای دستیبابی به موفقیت شخصی و تجاری را بررسی می کنیم:

 

هفت راز افراد فوق موفق

 


*

*

۱. اهداف شخصی خود را مشخص کنید
اهداف شخصی شما باید در راستای اهداف تجاریتان باشد، نه اینکه از هم دور باشند. اگر به اعتقادات وجودی خود، منافع شخصی و اهداف والا توجه نکنید، هرگز راضی و خوشحال نخواهید شد. اهداف خود را بنویسید و سپس برای دستیابی به آن تلاش کنید، در این صورت احساس رضایت خواهید داشت.
.
۲.به جای نقاط ضعف بر نقاط قوت خود تمرکز کنید
اگر شما تجارت را به عنوان یکی از نقاط قوت خود نمی بینید، به احتمال زیاد از راه اندازی یک استارتاپ خرسند نخواهید بود. بسیاری از کارشناسان فن آوری از اینکه به کس دیگری اجازه دهند تا از اختراع آنها برای ساخت یک محصول تجاری استفاده کنند، سرسختانه امتناع می کنند. آنها فرض را بر این گذاشته اند که به راحتی می توانند ضعف کسب و کار خود را حل و فصل نمایند. در این حالت هم تجارتشان و هم خودشان تا آخر ناموفق خواهند بود.
.
۳.در مسیر رویای خود نقاط عطف کوتاه مدت ایجاد کنید
رویاها صرفا نمی توانند شما را خوشحال یا موفق کنند، اهداف کوتاه مدتی برای خود در نظر بگیرید و پس از رسیدن به این نقاط عطف، جشن پیشرفت بگیرید. رضایت یک واقعه ی یک باره تا پایان کار شما نیست؛ بلکه یک سری از احساسات خوب است که توسط نتایج خوب در طول مسیر به سوی شما رانده می شود.
.
۴. با خود صادق باشید
در صورتی مدیران کسب و کارها می توانند سلامت خود و تعادل زندگی خانوادگی را حفظ کنند که با خود صادق باشند، آنها نباید نیازهای خود را نادیده بگیرند. هر فردی محدودیت های مهارتی دارد که خودش بهتر از هر شخص دیگری از آنها با خبر است. از طرفی صداقت با خود به اندازه ی صداقت با اطرافیان حائز اهمیت است.
.
۵.یادگیری و رشد را فراموش نکنید
دنیای کارآفرینان همیشه در حال تغییر است، بنابراین اگر در حال یادگیری و تغییر نباشید، سقوط خواهید کرد همچنین در کسب و کار، موانع و چالش ها باید نرمال و در حد انتظار باشند. کنترل احساسات در دوره ی نقاهت بعد از مشکلات یک منبع کلیدی برای رضایت و موفقیت است. هر شکست به منزله ی یک تجربه است.
.
۶. نگاهی رضایت مندانه به موفقیت تیم داشته باشید
کارآفرینی یک عمل فردی نیست، بنابراین این واقعیت را بپذیرید که ایجاد یک تیم خوب می تواند شما را تکمیل کند و نقاط ضعفتان را پوشش دهد. اگر کسب و کار شما به موفقیتی رسید، نشان از تلاش تیم دارد، بنابراین با انتقال احساس رضایت خود به تیم انگیزه دهید.
.
۷. احترام و پشتکار را فراموش نکنید
یک اصل مهم دیگر برای احساس موفقیت و رضایت در هر کارآفرین، احترام است، برای خودتان، کسب و کارتان، مشتریان، سرمایه گذار و کارمندانتان احترام قائل شوید. یکی دیگر از ویژگی های عمومی برای موفقیت، پشتکار است. هیچ استعداد و نبوغی نمی تواند جای پشتکار را بگیرد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که یکی از دلایل عمده ی شکست استارتاپ ها و شکست های شخصی، نا امید شدن و عدم ممارست در کار است.
در واقع، داشتن مشاغل رضایت بخش یکی از منابع اولیه کارآفرینان شرکت های بزرگ است. بسیاری از افراد درک نمی کنند که رضایت و موفقیت اصول مشابهی دارند و نادیده گرفتن احساسات درونی، عواقب منفی خواهد داشت. تغییر شیوه زندگی به مجموعه ای کاملا جدید از چالش ها به صورت خودکار می تواند شادی، رضایت و یا موفقیت را تحت شعاع قرار دهد، از این رو برای دستیبابی به موفقیت باید اصول رضایت شخصی را همواره رعایت کرد.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.