وقتی شوهر به حجاب زنش توجه ندارد…

قطعا یکی از اموری که شهوت جنسی را برمی انگیزاند «برهنگى و خودآرایى زنان و مردان» براى یکدیگر است که تأثیر آن، به خصوص در میان جوانان مجرّد، امری واضح است، به گونه ‏اى که مى ‏توان گفت: آلودگى به بى عفّتى رابطه مستقیمى با بى ‏حجابى، برهنگى و خودآرایى در انظار عموم دارد؛

حتى طبق بعضى از آمارهاى مستند، هر قدر این مسئله تشدید شود، به همان نسبت آلودگى به بى‏ عفتى بیشتر مى‏ شود؛ مثلًا، در تابستان که به خاطر گرمى هوا، برهنگى زنان بیشتر مى‏ شود، به همان نسبت مزاحمت‏ هاى جنسى افزایش مى ‏یابد و به عکس، در زمستان که زنان، پوشش بیشتر دارند؛ این گونه مزاحمت ‏ها کمتر مى‏ شود.

به همین دلیل، دستور حجاب یکى از مؤکدترین دستورهاى اسلام است. قرآن مجید در آیات متعددى از جمله: سوره احزاب می فرماید: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ‏ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً (احزاب/۵۹) اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلباب ها [روسرى‏ هاى بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است؛ (و اگر تا کنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.

«جلابیب» در آیه جمع «جلباب»، به معناى مقنعه ‏اى است که سر و گردن را بپوشاند، و یا پارچه بلندى که تمام بدن و سر و گردن را مى‏ پوشاند.(۱)

این آیه که فرمان حجاب مى ‏دهد، با تهدید مطرح نشده بلکه فلسفه‏ ى حجاب را چنین تبین مى‏ کند: زنان و دختران، اگر بخواهند از متلک ‏ها، تهمت ‏ها، تهاجم‏ ها و تهدیدهاى افراد آلوده و هرزه در امان باشند باید خود را بپوشانند.

پس بى حجابى، علاوه بر این که از نظر اخلاقى سبب ناامنى خانواده‏ ها و بروز جنایات مى‏ شود، ضمناً سبب ایجاد هیجان‏ هاى مستمر عصبى و حتّى بیمارى‏هاى روانى نیز مى‏ گردد که ثمره آن سستى پیوند خانواده ‏ها و کاهش ارزش شخصیت زن در جامعه است.

طرح یک سوال:

 با توجه به این آیه که اهمیت حجاب مشخص شد، اگر زنی حجاب را رعایت نکند و شوهرش او را از این کار نهی نکند، آیا شوهر گناهکار است؟
۵۱۹۷٫ اگر مردى همسرش را به حجاب شرعى ملتزم نکند، آیا فاسق محسوب مى‌شود؟
ج. اگر امر به معروف و نهى از منکر با شرایطش را انجام ندهد، فاسق محسوب مى‌شود.(۲)

hejab

منابع:
۱- تفسیر نور، ج‏۷، ص: ۳۹۸
۲- استفتاءات (بهجت)؛ ج‌۴، ص: ۱۷۴

کلیپ سرا وب‌سایت

یک نظر

  • علی گفت:

    وقتی شوهر به حجاب زنش توجه ندارد؛ اندازه سر سوزنی غیرت ندارد

  • نظرات بسته شده است.