دیدار یک مشروب خوار با آیت الله بهجت+راه حل توبه از گناه

توبه از گناهان

 

دانشجویی بود به اسم حمید…دنبال خوشگذرانی های خودش بود، خیلی مقید به عبادات نبود، اهل خیلی کارهای خلاف هم بود، در یخچال خونه اش مشروب هم پیدا می شد.

از طرف دانشگاه به اردو  (قم) رفتند…قرار شد با مرحوم آیت الله بهجت(ره)هم دیدار داشته باشند..از این قسمت داستان به بعد خود حمید داستان زندگی اش را تعریف می کند.

کلیپ اثر گزار زیر را ببینید.

 

وقتی رسیدیم پیش آقای بهجت…بچه ها تک تک وارد می شدند و به ایشان سلام می کردند. من چندبار خواستم سلام کنم…منتظر بودم آقای بهجت به من نگاهی کنند..…اما اصلا صورتشان را به سمت من برنگرداندند…درحالیکه بقیه دوستان را خیلی تحویل می گرفتند..…یه لحظه در دلم گفتم:””حمید،می گویند این آقا از دل آدم هم میتواند خبر داشته باشد..…تو با چه رویی انتظار داری تحویلت بگیرد…!!!

تو که خودت میدانی چقدر خراب کرده ای!!!””خلاصه خیلی در آن لحظه در فکر فرو رفتم…تصمیم جدی گرفتم که اعمال بدم را اصلاح کنم. وقتی برگشتیم همه شیشه های مشروب را شکستم، و اعمال بدم را جبران کردم.

مدتی گذشت، یکماه بود که در تصمیمی که گرفته بودم محکم ایستاده بودم، از بچه ها شنیدم که عده ای از بچه های دانشگاه دوباره قصد رفتن به قم را دارند،

این دفعه که رسیدیم خدمت آقای بهجت، من نزدیک در سرم را پایین انداخته بودم، دفعه قبل ایشان صورتش را به سمتم نگرفته بود، در حال خودم بودم که دیدم بچه ها می گویند : “حمید..حمید…حاج آقا باشماست.”

نگاه کردم دیدم آقای بهجت به من اشاره میکنند که بیا جلوتر…آهسته در گوشم گفتند:« یکماهه که امام زمانت رو خوشحال کردی…»

بله حتی در آیات قرآن می خوانیم که اعمال انسان ها بر پیامبر و امامان دوازده معصوم عرضه می شود.

وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى‏ اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ سَتُرَدُّونَ إِلى‏ عالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَهِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (توبه/۱۰۵) بگو: «عمل کنید! خداوند و فرستاده او و مؤمنان، اعمال شما را مى‏ بینند! و بزودى، بسوى داناى نهان و آشکار، بازگردانده مى‏ شوید؛ و شما را به آنچه عمل مى‏ کردید، خبر مى‏ دهد!»

روایاتى که در این زمینه نقل شده بسیار زیاد است و شاید در سر حد تواتر باشد که بعنوان نمونه چند قسمت را ذیلا نقل مى‏ کنیم:

از امام صادق ع نقل شده که فرمود:

:” تمام اعمال مردم هر روز صبح به پیامبر عرضه مى‏ شود، اعمال نیکان و بدان، بنا بر این مراقب باشید و این مفهوم گفتار خداوند است که میفرماید: وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ‏، این را فرمود و ساکت شد” (۱)

در روایت دیگرى از امام على بن موسى الرضا ع مى‏ خوانیم که شخصى به خدمتش عرض کرد براى من و خانواده‏ ام دعائى فرما، فرمود مگر من دعا نمى‏ کنم؟

” بخدا سوگند، اعمال شما هر شب و روز بر من عرضه مى‏ شود”.

راوى این حدیث مى‏ گوید این سخن بر من گران آمد، امام متوجه شد و به من فرمود:

:” آیا کتاب خداوند عز و جل را نمى‏ خوانى که می گوید: عمل کنید خدا و پیامبرش و مؤمنان عمل شما را مى‏ بینند بخدا سوگند منظور از مؤمنان على بن ابى طالب (و امامان دیگر از فرزندان او) مى ‏باشد(۲)

منابع:

۱- اصول کافى جلد اول صفحه ۱۷۱

۲-همان

ترک هرگناه=نشاندن لبخند بر لبان نازنین حضرت مهدی علیه السلام…
ترک هرگناه=برداشتن یک قدم در مسیر ظهور…

کلیپ سرا وب‌سایت

‫2 نظر

  • بسیار مطلب جالب و آموزنده ای بود. بامید اینکه هر روز از گناهان ما کاسته شود.

    با تشکر از شما

    رضا رشیدی

  • j;ghjk گفت:

    :laugh: :laugh: :laugh:

  • نظرات بسته شده است.