نکات مورد توجه در آرایش صورت، ضررهای آرایش برای دختران

نکات آرایش صورت

این روزها آرایش کردن بیش از گذشته میان زنان و دختران جوان رایج شده است. اگر در کشورهای غربی پیرزن های ۷۰ سال به بالا، خود را با انواع ترفندها می خواهند زیبا و جوان نشان دهند، در کشور ما بسیاری از دختران نوجوان ۱۴ سال به بالا، هر روز وقت زیادی از خود را روبروی آینه می گذرانند تا خوشگل شوند، غافل از این که پزشکان متخصص پوست نسبت به عوارض آرایش های غلط هشدار می دهند.

دکتر نسترن فرزان، متخصص پوست و مو دراین باره می گوید: کرم پودرها، لاک ناخن، رژ لب، ریمل چشم و سایه ها در رنگ های متنوع از جمله مواد آرایشی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که می دانید لوازم آرایش از مواد شیمیایی درست شده است واستفاده مداوم و طولانی مدت از لوازم آرایش مضرات خاص خود را داشته وموجب چین و چروک و خشکی پوست می کند. حال تصور کنید که نوع تقلبی این لوازم که به وفور در بازارهای ایران یافت می شود چه آسیب های جدی تری را بر نواحی پوست، مژه ها، ابروها و موها وارد می کند و موجب پشیمانی مصرف کنندگان شده و این مثل قدیمی که آمد ابروهایش را درست کند، زد چشمش را کور کرد تداعی می کند.

نکات آرایش صورت

یک سوم زنان حداقل ۲ بار در هفته فراموش می‌کنند قبل از خواب آرایش خود را پاک کنند. شاید عوارض خوابیدن با آرایش در جوانی خود را روی پوست نشان ندهد اما در میانسالی زنانی که در جوانی چنین عادتی داشته‌اند پوستی به نسبت چروکیده‌تر از همسالان خود خواهند داشت.

آرایش صورت چیزی است که تاثیر بسیاری در زیبایی صورت تان دارد. اما ممکن است شما یک سری اشتباهات انجام دهید که آرایش صورت تان را زشت و دمده کند.

هنر استفاده از لوازم ‎آرایشی مانند یک علم دقیق است، گر چه شما این کار را برای زیبا شدن انجام می‎دهید اما انجام برخی کارها باعث می‎شود همه چیز برعکس شود. جلوگیری از یک سری آرایش‎های عجیب و غریب برای زیبا به نظر رسیدن ضروری است.

استفاده از کرم پودر سایه روشن
خیلی مهم است که رنگی را انتخاب کنید که پوست صورت شما را یک ‎دست کند و رنگ آن با رنگ پوست شما هم‎خوانی داشته باشد.

مخفی کردن بخش‎های براق و نورانی پوست
شما با این کار در واقع به جای پوشاندن قسمت‎هایی که می‎خواهید پنهان شود آن را برجسته کنید.

آموزش آرایش صورت

جلوگیری از یک سری آرایش‎های عجیب و غریب برای زیبا به نظر رسیدن ضروری است

سرخ شدن بیش از حد گونه ها
شاید بخواهید مثل سفید برفی با گونه‎های سرخ به نظر برسید اما باید از سرخ کردن بیش از حد گونه‎ها جلوگیری کنید.

استفاده بیش از حد از پودرهای شفاف و روشن
استفاده از پودرهای شفاف و روشن می تواند موجب ایجاد یک‎سری چین و چروک روی پوست شود.

ابروهای اغراق ‎آمیز و مصنوعی
شاید ابروی ضخیم وقتی که طبیعی باشد موجب جذاب شدن برخی افراد شود اما ایجاد ابروهای ضخیم و ساختگی، حالت مصنوعی به چهره‎ افراد می‎دهد.

برنزه کردن پوست صورت با سایه های نامناسب
برنزه کردن پوست صورت و ست کردن آن با سایه‎ صورتی یک ظاهر کثیف برای فرد ایجاد می‎کند.

چرب کردن پوست های چرب قبل از آرایش
اگر شما پوستی چرب و براق دارید، هرگز قبل از به کار بردن کرم پودر دوباره آن را چرب نکنید.

پوسته پوسته شدن پوست خشک
کسانی که پوست خشکی دارند و از پوسته پوسته شدن آن رنج می‎برند، لازم است که قبل از به کار بردن کرم پودر با کرم مرطوب کننده پوست خود را مرطوب کنید.

سایه چشم چند رنگ
شاید امتحان آن جالب باشد ولی بیش از سه رنگ را روی پلک‎های خود به کار نبرید.

خط لب تیره تر از رژ لب
هرگز از خط لب تیره‎تر از رنگ رژ لب استفاده نکنید مگر اینکه بخواهید لب‎های شما بزرگ‎تر از چیزی که هستند دیده شوند.

نکات آرایش صورت

ضررهای آرایش در کمین دختران 

متخصص پوست و مو دراین باره می گوید:کرم پودرها، لاک ناخن، رژ لب، ریمل چشم و سایه ها در رنگ های متنوع از جمله مواد آرایشی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند.

کارشناس پوست و مو می افزاید:متاسفانه اغلب خانم ها بدون توجه به ویژگی های پوست خود از این مواد استفاده می کنند. مثلا کسی که پوست خشکدارد، به هیچ وجه نباید از کرم پودرهای خشک استفاده کند، در حالی که دارندگان پوست های چرب می توانند از این پودرها استفاده کنند.

او درباره استفاده از مواد آرایشی چرب کننده توضیح می دهد:بیشتر عوارض مواد آرایشی پوست، به مواد چرب مربوط می شود و در نهایت موجب بروز آکنه روی پوست خواهد شد.

به گفته وی، مواد آرایشی چرب، منافذ پوست را می بندند و موجب بروز جوش های سرسیاه روی پوست می شوند.دختران جوان از مصرف مواد آرایشی بپرهیزند. این مواد به پیر شدن زودرس پوست آنها کمک می کند.

این دکتر توصیه می کند، خانم ها پیش از استفاده از مواد آرایشی، آن را روی دست خود امتحان کنند و در صورت نداشتن حساسیت، از آن استفاده کنند. ضمن این که به گفته وی، مدت زمان استفاده از مواد آرایشی بین ۶ ماه تا یک سال است. بنابراین باید به تاریخ تولید و مصرف این مواد توجه شود و از خرید مواد آرایشی گرانقیمت خودداری کرد، چون ممکن است در مدت زمان کوتاه مورد استفاده قرار نگیرند.

چند توصیه:

– اگر بخواهید پوست خود را به انواع مواد آرایشی عادت دهید، باید هر روز ۲ ساعت جلوی آینه بایستید و دست کم ۵۰ لایه متفاوت را روی پوست خود قرار دهید. پس از انجام این کار منصرف شوید.
– از مواد آرایشی مختلف استفاده نکنید و سعی کنید برای استفاده از انواع کرم ها، با پزشک متخصص مشورت کنید.
– تحت تاثیر تبلیغات مواد آرایشی قرار نگیرید. بسیاری از این تبلیغات دروغین هستند و ممکن است روی پوست شما تاثیر مخرب بگذارند.
– لوازم آرایش خود را تمیز نگه دارید و پس از هر بار مصرف، برس آن ها را بشویید.
– از لوازم آرایشی دیگران به هیچ وجه استفاده نکنید.
– از دستفروش ها که مواد آرایشی و عطرهای تقلبی و تاریخ گذشته می فروشند، خرید نکنید.
– توجه داشته باشید قسمت بیشتر شیشه عطرهایی که در کشور تولید و پُر می شوند، الکل است. بنابراین از پاشیدن آن روی پوست خود خودداری کنید.
– دختران جوان از مصرف مواد آرایشی بپرهیزند. این مواد به پیر شدن زودرس پوست آنها کمک می کند.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.