آیا زنا یا ارتباط جنسی با نامحرم مشکل داره؟

رابطه جنسی یا زنا

چرا زنا حرامه

یکی از زشترین و بزرگترین گناهان کبیره زنا است که در قرآن تحریم شده است و حتی برای انجام دهنده آن مجازات‏ هایى قرار داده است.

مثلًا در آیه‏ اى مى ‏فرماید:

وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَى إِنَّهُ کَانَ فَاحِشَهً وَسَاءَ سَبِیلًا ( اسرا/۳۲) و نزدیک زنا نشوید که کار بسیار زشت و بد راهى است.

قرآن در این آیه مستقیم نمى‏ فرماید زنا نکنید، بلکه می فرماید به این عمل زشت نزدیک نشوید، اشاره لطیفى در این آیه است و آن این که آلودگى به زنا غالبا همراه با مقدماتى است، چشم ‏چرانى یکى از مقدمات آن است، بد حجابی،برهنگی، فیلم های مبتذل و… که هر یک می تواند مقدمه ‏اى براى این عمل زشت باشد.

***

***

روایات اسلامی هم علاوه بر بیان حرمت زنا علت های تحریم این عمل را هم ذکر کرده اند. در اینجا به چند نمونه از پیامدهاى اشاره مى‏ شود:

۱- نسل ها از بین می رود.

امام صادق علیه السلام در مورد فلسفه حرمت زنا فرمود:

لِما فِیهِ مِنَ الفَسادِ وَ ذهابِ المَواریثِ وَ انْقِطاعِ الانساب لا تَعلَمُ المَرأَهُ فِى الزِّنا مَن احبَلَها وَ لا المَولُودُ یَعلَمُ مَن أَبُوهُ وَ لا ارحامَ مَوصُولَهٌ وَ لا قَرابَهَ مَقرُونَهٌ …
براى اینکه این عمل مفاسد زیادى ایجاد مى‏ کند، قانون ارث (و ارتباط مالى پدر وفرزند) را نابود مى‏ سازد، ریشه نسب ها را قطع مى‏ کند، زن بدکار نمى ‏داند ازنطفه چه ‏کسى باردار شده و فرزندش هم پدر و بستگان پدرى خود را نمى‏ شناسد و نمى ‏داند نزدیکان قانونى او کیستند …

۲- شیوع بیماری های جنسی

ارتباط نامشروع با زنان و مردان آلوده، مضر سلامتی بدن است و شخص را به امراض مقاربتى گرفتار می کند

۳- جنایت، قتل و …

زنا باعث قتل و جنایت مى ‏شود و جامعه را به انواع مفاسد مبتلا می کند.

امام رضا علیه السلام در این باره مى‏ فرماید:

حُرِّمَ الزِّنا لِما فِیهِ مِنَ الفَسادِ مِن قَتلِ الانفُسِ وَ ذهابِ الانسابِ وَ تَرکِ التَّربِیَهِ لِلَاطفالِ‏(۲) حرمت زنا براى این است که باعث فساد (از قبیل) کشته شدن افراد و از بین رفتن ریشه نسب‏ ها و ترک تربیت فرزندان مى‏ گردد.

منابع:
۱-وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۳۳۷، علل الشرایع، ج ۲، ص ۱۹۱٫
۲- بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۲۴، عیون اخبار الرضا، ج ۲، ص ۹۲٫

کلیپ سرا وب‌سایت

یک نظر

  • همت یار گفت:

    سلام
    از لطف شما متشکرم.وبسایت شما هم بسیار وزین و پرمحتواست.موفق باشید.

  • نظرات بسته شده است.