۹۰ درصد مبتلایان به سرطان ریه سیگاری هستند

90 درصد مبتلایان به سرطان ریه سیگاری هستند

۹۰ درصد مبتلایان به سرطان ریه سیگاری هستند

اخبار,اخبار پزشکی,سیگار

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی آنکولوژی گفت: سرطان ریه به دلیل افزایش مصرف دخانیات رو به افزایش است به گونه ای که طبق آمارها ۹۰ درصد مبتلایان به سرطان ریه سیگاری هستند.

به گزارش ایرنا، پیام آزاده روز جمعه در نشست خبری سومین کنگره بین المللی آنکولوژی که قرار است از ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار شود، با بیان اینکه شاهد روند رو به افزایش سرطان در کشور هستیم، افزود: سال گذشته سه هزار میلیارد تومان خرج بیماری سرطان در کشور شد.

 

وی با بیان اینکه سرطان سینه بیشترین هزینه درمان را در زنان دارد، اظهار داشت: روند سرطان در کشور رو به افزایش است و پیری جمعیت می تواند یکی از عوامل مهم این مساله باشد.

 

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: سرطان های ریه به دلیل افزایش مصرف دخانیات، روده به علت چاقی و تغذیه نادرست نیز از دیگر سرطان های شایع در کشور است.

 

به گفته آزاده، شایعترین و کشنده ترین سرطان در مردان، سرطان معده و شایعترین سرطان در زنان در ایران سرطان سینه است که روند رو به افزایش سن در بروز این نوع سرطان ها نقش بسزایی داشته است.

 

وی افزود: رادیوتراپی از روش های جدید در درمان سرطان است و امیدواریم وزارت بهداشت تجهیزات رادیوتراپی را در دسترس مراکز درمانی قرار دهد.

 

آزاده تصریح کرد: برای رسیدن به استانداردهای جهانی نیازمند تامین حدود ۱۰۰ دستگاه رادیوتراپی در کشور هستیم.

 

وی در ادامه به بحث شیمی درمانی اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود دستگاه رادیوتراپی و کم بودن متخصصان حوزه سرطان، شیمی درمانی در کشور بیشتر استفاده می شود.

 

سومین همایش بین المللی آنکولوژی ۲۸ تا ۳۰ آذر در هتل المپیک برگزار می شود.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.