۸ اختلافی که زن و شوهرها در مورد پول دارند!


۸ اختلافی که زن و شوهرها در مورد پول دارند!

تصمیم گیری در مسائل مالی

مسائل مالی یکی از مهم ترین مسائل بین زن و شوهر در زندگی های زناشویی است‎

 

مسائل مالی یکی از مهم ترین مسائل بین زن و شوهر در زندگی های زناشویی است. در این مقاله ۸ اختلاف رایجی که بر سر مسائل مادی در زندگی زناشویی وجود دارد را به شما می گوییم.

 

شما و همسرتان می توانید رومئو و ژولئیت بعدی باشید ، اما این بدان معنا نیست که هرگز هیچ اختلافی باهم نداشته باشید. در حقیقت، هر رابطه سالمی هر از چند گاهی دعوا و اختلاف را تجربه می کند. اگر در مورد پول با همسر خود اختلاف دارید، کار درستی را انجام می دهید. حتما می پرسید چرا؟ خوب، چون پول یکی از مهمترین چیزها در اطراف ما محسوب می شود. پول چیزی است که شما و همسرتان باید در مورد آن حقوق برابری داشته باشید، مخصوصا اگر تصمیم بگیرید که حساب بانکی باز کنید. 

 

در مورد پول افراد به دو دسته تقسیم می شوند یا ولخرج هستند و یا پس انداز می کنند. هر دوی این گروه دارای نقاط قوت و نقاط ضعف مخصوص به خود می باشند. معمولا، وجود این دو نوع فرد در کنار یکدیگر باعث برقراری تعادل می شود. اما اگر هر دو ولخرج باشند، می تواند زندگی مالی آنها در خطر باشد (مخصوصا اگر خرید کردن نوعی درمان برای آنها محسوب شود) و در حالیکه پس انداز کردن نوعی مهارت غیر قابل باور کردنی محسوب می شود، اگر هر دو طرفین فقط به فکر پس انداز کردن باشند ، ممکن است بسیاری از فرصت های زندگی را به خاطر چند سکه از دست بدهند. 

 

هیچ روش “درست” یا “صحیحی” برای کنترل امور مالی شما وجود ندارد – فقط می توانید بهترین روش را برای پرداخت به موقع قبض ها یاد بگیرید. در اینجا به چند اختلاف رایجی اشاره می کنیم که در هر رابطه سالمی نرمال می باشند. 

  

شما دلتان می خواهد کمک هزینه ای را صرف رفتن به تعطیلات کنید اما همسرتان می خواهد آن را برای روز مبادا پس انداز کند 

تبریک می گوییم! شما بعد از مدت ها سخت کوشی پاداش خود را دریافت کرده اید. این ها چیزهایی نیستند که همیشه اتفاق بیفتند، خوب ممکن است کمی دیوانه کننده به نظر برسد، این طور نیست؟ خوب ممکن است این طور هم نباشد. 

 

با اینکه داشتن بودجه اضطراری، یکی از هوشمندانه ترین کارها محسوب می شود، اما شما باید زمانی را هم برای خودتان اختصاص دهید. آیا در پنج سال گذشته به مسافرت رفته اید؟ برای سرگرمی خود برنامه ریزی کنید. اگر واقعا به آن احتیاجی ندارید، به فکر تعطیلات آخر هفته باشید. پولتان را در بانک بگذارید و در بدترین شرایط آن را ۵۰ به ۵۰ تقسیم کنید ، از این طریق می توانید بدون ذره ای پشیمانی  به تفریح کردن بپردازید.

 

با اینکه پول ندارد اما باز هم پول خرج می کند 

تصور کنید که همسرتان شغل جدیدی را به دست آورده است و حقوق ماهیانه او بالا است. او می خواهد با خریدن ماشین جدید و داشتن برنامه های جدید برای زندگی و خوردن شام در بیرون از خانه این موقعیت را جشن بگیرد. 

 

اما مشکل اینجاست که او هنوز پول کافی برای این کارها ندارد –حداقل دو هفته باید منتظر بماند. اگر هم پشت سر هم چک هایی را پرداخت می کنید، در این موقع مشکل بزرگی به وجود می آید. اینکه کسی را از خرج کردن باز بدارید کار سختی است ، اما شاید بهترین روش این باشد که به آهستگی به اینگونه افراد نزدیک شوید. به یاد داشته باشید که با صرف کم ترین هزینه هم می توانید چیزی را جشن بگیرید. 

 

دخالت زن در مسائل مالی

اگر در مورد پول با همسر خود اختلاف دارید، کار درستی را انجام می دهید‎

 

همسر شما هیچ علاقه ای به پس انداز کردن ندارد 

خیلی وقت ها افراد بدون برنامه ریزی قبلی محصولات گران قیمتی را خریداری می کنند فقط به این دلیل که خود را شایسته آن می دانند. خیلی ها داشتن زندگی لوکس را دوست دارند. این خریدها می توانند مشکلات بزرگی را به وجود آورند. 

 

هیچ کس پس انداز را دوست ندارد، اما برای هر رابطه که دارای امور مالی مشترکی می باشند ضروری است. شما باید واقع گرایانه عمل کنید. اگر در مورد این امر نمی توانید به توافق برسید، شخصی را انتخاب کنید تا در این مورد واسطه گری کند.

  

همسر شما اهمیت حساب بانکی را درک نمی کند 

اگر همسر شما هنوز یاد نگرفته است که چگونه از حساب بانکی استفاده کند، احتمالا یک جعبه پر از قبض و یک جعبه پول دارید که هر دو باهم جمع کرده اید. 

 

داشتن حساب بانکی قسمتی از بزرگسالی محسوب می شود. با همسر خود به شعبه بانکی مورد دلخواه خود بروید و سخت ترین کار خود را امتحان کنید تا ببینید که کار چندان مشکلی هم نمی باشد. در حقیقت، بانک امن ترین جایی است که می توانید پول خود را در آنجا نگهداری کنید. 

 

همسر شما هنوز در پرداخت قبض های خود  به والدین خود وابسته است

همه ما هر چند از گاهی کمی به کمک پدر و مادر خود احتیاج داریم و این چیز خوبی است که هر چند موقع ۲۰ دلار از طرف آنها دریافت کنیم. اگر همسر شما در پرداخت قبوض خود مانند کرایه، تلفن، اینترنت و غیره هنوز به والدین خود وابسته است، یک مشکل بزرگی محسوب می شود. اگر واقعا برای پرداخت مخارج خود به والدین خود وابسته است ، زمان آن فرا رسیده تا با او صحبت کنید و از او بخواهید فرد مستقلی باشد.

  

همسر شما از اینکه درآمد زیادی ندارد ناراحت است 

به نظر احمقانه می رسد، اینطور نیست؟ حقیقت این است که درامد شما و همسرتان هرگز دقیقا برابر نخواهد بود. یا اگر از شغل خود راضی نیست از او بخواهید تا شغل دیگری را امتحان کند. خوشحالی و سلامت روانی او باید مهم تر از درآمد او باشد.

  

از قرض هایی که همسر شما روی هم انباشته کرده است بسیار خسته شده اید 

حتما از اینکه قرض های همسرتان تمام نقشه های شما را برای اینده به هم می زند ناراحت هستید. او حتی نمیداند که پرداخت نکردن به موقع قبض ها چقدر باعث می شود تا یکی از شما ها نتوانید پیشرفت کنید یا حتی نتوانید یک جشن کوچکی هم بگیرید. همین امر مشکل بزرگی است، چون می تواند نشانه این باشد که همسر شما با الویت های شما همسو نمی باشد.

 

بهترین کار این است که صادقانه با او صحبت کنید ( این کار باعث می شود تا احساس بهتری داشته باشید). می توانید از او بخواهید تا از قرض های کوچک شروع کند. یک جدول زمانی تنظیم کنید تا او بتواند کنترل بیشتری بر درآمد خود داشته باشد. 

  

شما آماده اید تا بچه دار شوید ( حتی فکر می کنید وقتش هم گذشته ). اما همسر شما فکر می کند که از عهده مخارج آن بر نمی آید

بدون شک داشتن بچه هزینه زیادی در بر دارد. اگر پول تنها مانع برای این مسئله است، باید دوباره این موضوع را در نظر بگیرید. ایا یکی از شما ها به تنهایی توانایی بزرگ کردن بچه را دارد؟ آیا هر دو کارمند هستید  یا یکی از شماها آنقدر درآمد دارد که دیگری در خانه بماند؟ حالا بودجه تحصیل و هزینه ازدواج او را در نظر نگیرید. پیش بینی حداقل ۱۸ سال بعد کار سختی است. برای پدر و مادر شدن به یک سیستم پشتیانی ، شغل ثابت ، داشتن اتاق جداگانه برای بچه و یک تصمیم قطعی نیاز دارید . 

 

منبع: seemorgh.com

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.