۳۰ درصد جمعیت کشور در بافت‎‌های ناکارآمد سکونت می‌کنند


۳۰ درصد جمعیت کشور در بافت‎‌های ناکارآمد سکونت می‌کنند

  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی  ,مسکن

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید براینکه در کل کشور ۱۴۱ هزار هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد که ۳۰ درصد جمعیت کشور در این بافت های ناکارآمد سکونت می کنند، تصریح کرد: مشکلات آب، برق، گاز، راه و خطوط ارتباطی از جمله شریان های حیاتی هستند که پس از وقوع زلزله مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند و نیاز به توجه بیشتری دارند. 

به گزارش ایسنا، محمد شکرچی زاده امروز ـ سه‌شنبه ـ در نخستین کنفرانس ملی تاب‌آوری شریان‌های حیاتی و زیرساخت‌های عمرانی با اشاره به اینکه تاب آوری یعنی شهر در مقابل تکانه‌ها چه مقدار مقاومت از خودش نشان می‌دهد و چه میزان قابلیت دارد، افزود : تاب آوری ساختمان‌های مسکونی و شریان‌های حیاتی از اهمیت بالایی برخوردار است، اما پس از سال ها برنامه‌ریزی، کمبود منابع مالی مانع پیشرفت این مساله شده است.

 

شکرچی زاده به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و یادآورشد: ساختمان های جدیدالاحداث در این مناطق دچار آسیب شدند که این یعنی تاب‌آوری رعایت نشده و مشکل داشته است لذا باید مسئله زلزله را جدی بگیریم.

 

وی با اشاره به اینکه حادثه پلاسکو نشان داد که امکانات مجوعه بزرگی مانند شهرداری تهران هم توانایی مقابله با این حادثه را نداشت، خاطرنشان کرد: زیرساخت ها در کلان شهرهایی مانند کرمان و تهران در وضعیت مطلوبی نیستند.

 

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید براینکه در کل کشور ۱۴۱ هزار هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد که ۳۰ درصد جمعیت کشور در این بافت های ناکارآمد سکونت می کنند، تصریح کرد: مشکلات آب، برق، گاز، راه و خطوط ارتباطی از جمله شریان های حیاتی هستند که پس از وقوع زلزله مشکلات زیادی ایجاد می کنند و نیاز به توجه بیشتری دارند.

 

شکرچی زاده  به راه های مقابله با زلزله اشاره کرد و گفت:  آموزش، افزایش کیفیت مصالح ساختمانی، جدی گرفتن آزمایشگاه های تایید کیفیت، مشارکت با مردم و دانشجویان و استفاده از نظرات و راهکارهای آنان و تجهیز بیشتر استان ها به شبکه های لرزه نگاری و شتاب نگاری از جمله مواردی است که در مقابله با زلزله می تواند موثر باشد.

 

وی افزود : باید به منظور مقابله با ریسک زلزله، مقاوم سازی را افزایش داده و از ظرفیت بیمه ها استفاده کنیم و بررسی و توجه بیشتری به آیین نامه ها و استانداردنامه‌های ساخت و ساز داشته باشیم تا در هنگام وقوع حادثه کمتر دچار مشکل شویم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.