۱۰ چیزی که در هیچ رابطه‌ ای نباید تحمل کنید. رازهای زناشویی

 

۱۰ چیزی که در هیچ رابطه‌ ای نباید تحمل کنید

 

پایان رابطه عاشقانه

یک رابطه سالم قبل از هر چیز با احترام متقابل شروع می‌شود

رابطه شما، چه یک رابطه جدی عاشقانه باشد چه نباشد، باعث می‌شود احساس هیجان و خوشبختی در زندگی کنید. ولی بسیاری افراد فقط بخاطر ترس از تنهایی در روابط ناراحت‌کننده می‌مانند، حتی اگر آن رابطه قادر به برطرف کردن نیازهایشان نباشد.

هرکس نیاز به احترام، محبت و عشق در رابطه دارد ولی اگر طرفتان قادر به تامین اینها برای شما نباشد، شاید بهتر باشد به ادامه این رابطه بیشتر فکر کنید.

اگر این ۱۰ مشکل را در رابطه‌تان دارید، محبور نیستید آن رابطه را تحمل کنید.

۱. بی‌احترامی کلامی 

یک رابطه سالم قبل از هر چیز با احترام متقابل شروع می‌شود. نباید هیچوقت کسی که بددهنی می‌کند، تحقیرتان می‌کند یا باعث می‌شود به هر ترتیبی احساس ناراحتی کنید را تحمل کنید. حتی اگر با هم وارد بحث و جدل می‌شوید، این حق را به هیچکدام از شما نمی‌دهد که با بی‌احترامی با هم رفتار کنید.

۲. کنترل‌گرایی 

اگر طرفتان نمی‌تواند تحمل کند که بدون اینکه به شما تهمت بزند از جلو چشمانش دور باشید، به هیچ عنوان مجبور به ادامه رابطه با او نیستید. هیچوقت نباید کسی را که فکر می‌کند باید شما را در هر نقطه از زندگی‌تان کنترل کند تحمل کنید.

۳. بی اعتمادی 

اعتماد متقابل برای بقای هر رابطه‌ای لازم است. اگر نمی‌توانید به طرفتان اعتماد کنید. یا باید درمورد این موضوع با او حرف بزنید یا قبل از اینکه این بی‌اعتمادی عمیق‌تر شود، از آن رابطه بیرون بیایید. در یک رابطه هر دو طرف باید با هم احساس راحتی و آزادی کنند و فقدان اعتماد دوطرفه موجب نابودی یک رابطه خواهد شد.

۴. آویزان بودن 

البته احساس خواسته شدن در یک رابطه کاملاً طبیعی است ولی اگر مراقب نباشید ممکن است بیش از اندازه شود. بیشتر افراد از بودن با کسی که در بعضی کارهایش درخواست کمک می‌کند یا هرازگاهی نیاز به در آغوش گرفتن یا دردودل کردن دارد، لذت می‌برند. اینها در رابطه کاملاً طبیعی است، ولی چیزی که طبیعی نیست فرد آویزانی است که به نظر می‌رسد بدون شما قادر به انجام هیچ کاری در زندگی‌اش نیست. کسی که هیچ استقلال شخصیتی در کنار شما از خود نشان نمی‌دهد، یک علامت هشدار است.

پایان رابطه عاشقانه

اعتماد متقابل برای بقای هر رابطه‌ای لازم است

۵. اولویت ندادن به شما 

بااینکه زندگی به جز رابطه قسمت‌های مهم دیگری هم دارد، ولی طر‌ف‌مقابلتان باید به شما نسبت به مسائل دیگر زندگی‌اش اولویت دهد. مثلاً اگر او بیشتر از اینکه با شما وقت بگذراند با دوستان خودش است، یعنی رابطه‌اش با شما را چندان جدی نمی‌گیرد. هیجوقت لازم نیست کسی که به شما احساس خاص بودن نمی‌دهد را تحمل کنید. شما شایسته کسی هستید که با شما مثل یک پادشاه یا ملکه رفتار کند.

۶. منفی‌گرایی 

البته منفی‌گرایی بخشی از هر رابطه در زندگی است ولی نباید به آن درمقابل مثبت‌گرایی اولویت داد. داشتن نگرش منفی در زندگی منجر به داشتن افکار منفی و در نهایت ذهنی منفی خواهد شد. کسانی که روی نقاط منفی مسائل تمرکز می‌کنند معمولاً انرژی کمتری دارند، دیگران را بخاطر مشکلاتشان مقصر می‌دانند و به طور کلی، افراد جالبی برای معاشرت نیستند. هیچوقت با کسی که تا این اندازه منفی‌های زندگی را می‌بیند نمانید چون شما را هم به راه خود خواهد کشاند.

۷. عدم دسترسی احساسی 

طرف ‌مقابل شما باید همیشه از نظر احساسی در دسترس شما باشد، درغیراینصورت نمی‌توانید یک رابطه موفق با او داشته باشید. اگر احساس ناامنی کند یا برای ابراز احساساتش خجالت بکشد، یعنی مشکلات عمیقی دارد که قبل از وارد شدن به یک رابطه باید به آنها رسیدگی کند.

۸. کسی که به حرف‌هایتان گوش نمی‌دهد 

هر دو شما باید برای حرف زدن صادقانه و آزادانه با هم احساس راحتی کنید. اگر طرفتان از آن دسته افراد است که فقط خودش حرف می‌زند طوریکه شما احساس می‌کنید عقاید و افکار شما هیچ اهمیتی ندارد، یعنی برای شما بعنوان یک انسان ارزشی قائل نیست.

۹. کسی که از رویاها و اهدافتان حمایت نمی‌کند 

وقتی نوبت به آرزوها و اهدافتان می‌رسد، طرفتان باید بخواهد ۱۵۰٪ از شما حمایت کند. هیچوقت نباید کسی را که به جای تشویق شما در راه رسیدن به اهدافتان، به شما حسادت می‌کند که سعی می‌کند موفقیت‌های شما را دست کم بگیرد تحمل کنید.

۱۰. بی‌مسئولیتی 

و آخر اینکه نباید هیچوقت کسی که تمایلی به زیر بار مسئولیت رفتن ندارد را تحمل کنید. مسئولیت‌های افراد بزرگسال به هیچ وجه شوخی نیست و هر کس باید بتواند میزانی از مسئولیت‌ها و وظایف زندگی را بر عهده بگیرد و برای همه چیز به شما تکیه نکند.

منبع: مردمان

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.