۱۰ برنامه امیدوارکننده نوروزی تلویزیون


۱۰ برنامه امیدوارکننده نوروزی تلویزیون

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی , برنامه نوروزی تلویزیون

 رسانه ملی بنا به رسم هرساله، مجموعه ویژه ای از برنامه های متنوع را در ایام تعطیلات نوروزی برای خانواده ها در نظر می گیرد. جدای از سریال های مختلف نوروزی که معمولاً مهم ترین ابزار تلویزیون برای جذب مخاطب در این ایام هستند، امسال برنامه های تولیدی شبکه های مختلف هم پربارتر و متنوع تر از سال های قبل به نظر می رسد. برنامه های تولیدی ویژه این ایام از تنوع خوبی برخوردارند و از تولیدات نمایشی گرفته تا مسابقه و برنامه های گفت وگومحور و مستند و… همه آن ها در یک ویژگی مشترک هستند؛ شاد بودن. در این مطلب نگاهی داریم به امیدوارکننده ترین برنامه های تولیدی صداوسیما که قرار است در ایام عید روی آنتن بروند.

 

ایرانگرد

شبکه یک، هرشب ساعت ۲۳

«ایرانگرد» از همان سبک مستندهای خاص و جاافتاده است که تلاش می کند به بیننده احساس واقعی همسفر شدن با برنامه را منتقل کند. جواد قارایی به عنوان تهیه کننده، کارگردان و راوی مجموعه مستند «ایرانگرد» واقعاً عاشق جاذبه های طبیعی ایران است و پس از دو سری برنامه که از شبکه های چهار و یک پخش شدند، امسال با یک برنامه نوروزی ۱۵ قسمتی روی آنتن خواهد بود. «ایرانگرد» فقط به طبیعت توجه ندارد، بلکه آداب و رسوم و سبک زندگی مردم نقاط مختلف کشور را هم معرفی می کند. از نقاط قوت این برنامه می توان به لحن صمیمی و بیان خوب قارایی، گروه تصویربرداری حرفه ای و انتخاب هوشمندانه مناطق اشاره کرد.

  

کاردان ها

شبکه یک، هر روز ساعت ۱۸

تجربه اجرای داریوش کاردان در «صندلی داغ» آن قدر ماندگار و جذاب بوده است که مسئولان رسانه ملی باز هم برای یک تاک شوی جدید به او اعتماد کنند. این چهره باسابقه امسال از دوم فروردین با برنامه «کاردان ها» میزبان چهره های مختلف خواهد بود. گفته می شود مهمانان «کاردان ها» بیش از آن که سلبریتی باشند، مدیران و چهره های سیاسی و فرهنگی هستند. از علی مطهری، حداد عادل، حجت الاسلام زائری و بیژن زنگنه به عنوان برخی از مهمانان این برنامه نام برده شده است. گفت وگوهای گرم، بی پرده و با ریتم خوب، نقطه قوت این برنامه محسوب می شود و قرار است پخش آن پس از تعطیلات عید هم به صورت هفته ای ادامه پیدا کند.

 

کلاه قرمزی

شبکه دو، هرشب ساعت ۲۰

پخش نشدن مجموعه نوستالژیک «کلاه قرمزی» در سال گذشته، بچه ها و بزرگ ترها را به شدت دلتنگ کرده بود و هر روز هم خبرهایی از پخش در شبکه نمایش خانگی گرفته تا لغو کامل آن شنیده می شد که روی اعصاب طرفدارانش راه می رفت. اما بالاخره شبکه ۲ برگ برنده اش را رو کرد و با اعلام پخش نوروزی «کلاه قرمزی»، عیدی مهمی به مخاطبانش داد. سری جدید «کلاه قرمزی» ۱۵ قسمتی است و محبوبیت فوق العاده اش مهم ترین نقطه قوت این مجموعه محسوب می شود. در این سری هم یکی دو عروسک جدید رونمایی خواهند شد و مهمانانی به منزل آقای مجری خواهند رفت. تنها جای خالی برنامه، غیبت دنیا فنی زاده، عروسک گردان فقید کلاه قرمزی است.

 

 مردان آهنین

شبکه سه، هرشب ساعت۲۳

پس از شش سال وقفه، برنامه محبوب نوروزی «مردان آهنین» که سال ها از رسانه ملی پخش می شد و رقابت قوی ترین مردان ایران را به تصویر می کشید، امسال به تلویزیون بازمی گردد. این برنامه که صداوسیما به دلیل برخی حواشی ترجیح داده بود قیدش را بزند، امسال با شکل و شمایل جدیدی در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه ای روی آنتن می رود. متفاوت بودن مسابقه و شرکت کنندگان غول پیکرش مهم ترین نقطه قوت «مردان آهنین» است و می توان به استقبال قشر نوجوان و جوان از آن امیدوار بود. اجرای سری جدید این مسابقه بر عهده فتاح حسینی و داور نیز مثل همیشه فرامرز خودنگاه است. گروهی شدن رقابت ها مهم ترین تفاوت این دوره مسابقه با دوره های قبلی است.

 

 چشم شب روشن

شبکه چهار، هر شب ساعت ۲۳

محمد صالح علا یک چهره شناخته شده، آرام، متین و فرهنگی است که مردم سال هاست به دیدن او در شبکه چهار عادت کرده اند. «چشم شب روشن» مجله فرهنگی و هنری شبانگاهی او که در ایام عادی سال پنج شب در هفته، روی آنتن می رفت، امسال علاوه بر آن که ویژه برنامه تحویل سال شبکه چهار هم هست، در طول ایام نوروز ادامه خواهد یافت و قصد دارد با رویکردی شادتر و دعوت از مهمانان متفاوت در حوزه فرهنگ و هنر، رضایت حداکثری همان مخاطبان خاص و فرهیخته اش را جلب کند. اجرای آرام صالح علا و قصه خوانی های او با دایره واژگان گسترده اش در کنار دعوت از مهمانان فرهیخته حوزه فرهنگ، نقطه قوت «چشم شب روشن» محسوب می شود.

  

پنج ستاره

شبکه پنج، هرشب ساعت ۲۱

از «پنج ستاره» به عنوان بزرگ ترین مسابقه تلویزیونی یاد می شود که شرکت کنندگان در آن برای میلیونر شدن رقابت می کنند. این مسابقه که پخش آن از روز مادر (۱۷ اسفند) از شبکه پنج آغاز شده است، در ایام عید یکی از برنامه های پرامید شبکه پنج محسوب می شود و می تواند با ایجاد یک فضای پرهیجان و جذاب، مخاطبان را پای تلویزیون بنشاند. اجرای این مسابقه هم در ادامه روی آوردن بازیگران سینما و تلویزیون به کار اجرا در سال های اخیر، بر عهده اشکان خطیبی است که این بار شانس خود را در زمینه اجرای مسابقه تلویزیونی امتحان خواهد کرد. اتفاقا درچند قسمتی که از «پنج ستاره» پخش شده، خطیبی عملکرد خوبی به جا گذاشته است.

 

دورهمی

شبکه نسیم، هرشب ساعت ۲۳

«دورهمی» حالا یکی از موفق ترین تجربه های شبکه تازه تأسیس نسیم است که قبل از عید هم در روزهای آخر هفته پخش می شد. با این حال علاوه بر ویژه برنامه تحویل سال، «دورهمی» تا ۱۷ فروردین روی آنتن شبکه نسیم خواهد بود. حضور شخص مهران مدیری مهم ترین تکیه گاه این برنامه است که علاوه بر اجرای استندآپ کمدی های جذاب، می تواند مهمانان خوبی را هم به استودیو بیاورد. با این حال نمایش ها و گفت وگوهای «دورهمی» در چند وقت اخیر دچار کمی افت شده اند و این موضوع جای نگرانی دارد. همچنین به نظر نمی رسد قرار باشد اتفاق ویژه ای در «دورهمی» نوروزی رخ دهد و احتمالاً شاهد همان برنامه قبلی فقط با تأکید روی کلمه «نوروزی» خواهیم بود.

  

وقتشه

شبکه نسیم، هرشب ساعت ۲۰

برنامه ای با محوریت زندگی بهتر با عشق و ازدواج آسان که در فضایی خوش آب ورنگ و جذاب ساخته شده، در ایام نوروز با ۱۹ ویژه برنامه به کار خود ادامه می دهد. «وقتشه» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری و مقداد مومن نژاد و با اجرای کامران تفتی، در هر قسمت به یکی از اقوام مختلف ایرانی می پردازد و در کنار پرداختن به موضوع اصلی اش که ازدواج آسان است، از آداب و سنن قومیت های مختلف در کشور و موضوعاتی همچون میراث، مشاهیر، افتخارات، شهدا، موسیقی، لباس سنتی و… صحبت می کند. فصل اول «وقتشه» تابستان امسال روی آنتن شبکه نسیم رفت و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

  

همیشه خونه

شبکه آموزش، هرشب ساعت ۲۲

مجید صحاف تهیه کننده این برنامه، قبلاً در مصاحبه هایش به دعوت های مکرر و حرف های تکراری سلبریتی ها در تلویزیون انتقاد کرده بود. او در راستای همین موضوع تصمیم گرفته برنامه «همیشه خونه» را با محوریت سبک زندگی اسلامی-ایرانی و خانواده، با حضور خانواده های موفق ایرانی از نقاط مختلف کشور با فرهنگ ها و قومیت های گوناگون، روی آنتن ببرد. این برنامه را شهرام شکیبا، ستاره سادات قطبی و پویا حبیبی اجرا می کنند و از بخش های متنوع و مفرحی مانند کاریکاتور، آموزش بازی، اجراهای طنز، گفت وگو و… تشکیل شده است. قرار است پشت صحنه «رادیو جمعه» هم در «همیشه خونه» پخش شود.

  

هفت روز و هفت ساعت

شبکه افق، هرروز ساعت۲۱

سعید ابوطالب را قبلاً با مستندهای مسابقه «رالی ایرانی» و «سرزمین دانایی» شناخته بودیم که اتفاقاً از هردو استقبال هم شده بود. این فیلم ساز امسال با کمک یک چهره خاص دیگر یعنی حجت الاسلام محمدرضا زائری در مقام تهیه کننده، به یک کار متفاوت دست زده است. «هفت روز و هفت ساعت» یک مسابقه رالی مستند است که در ۱۴ قسمت بین گروه هایی از هنرمندان ایرانی و لبنانی در لوکیشن های مختلفی در داخل و خارج از کشور ضبط شده است. ژانر این برنامه که به «رئالیتی شو» معروف است، یک اتفاق جذاب و نوآورانه در رسانه ملی محسوب می شود که جذابیت و هیجان خوبی ایجاد می کند.

  

 

خراسان 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.