یک بام و دو هوای ترامپ؛ از تروریست نامیدن ملت ایران تا ادعای همراهی با معترضان!


یک بام و دو هوای ترامپ؛ از تروریست نامیدن ملت ایران تا ادعای همراهی با معترضان!

اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در چند روز اخیر، از اعتراضات مردم در شهرهای مختلف ایران حمایت کرده است. دخترش ایوانکا ،که مشاور رئیس جمهور نیز هست، وزارت خارجه اش و نماینده او در سازمان ملل نیز به تأسی از رئیس جمهورشان، گفته اند که در کنار مردم ایران هستند!

 

این اظهار همدلی در حالی است که همین ترامپ و دولتش، چند ماه پیش سفر شهروندان ایرانی به آمریکا را ممنوع کردند و ترامپ صراحتاً ایرانیان را “ملتی تروریست” خواند! حالا همین فرد توئیت می کند و سخن می گوید که من در کنار مردم ایران هستم!

 

یک بام و دو هوای ترامپ: از تروریست نامیدن ملت ایران تا ادعای همراهی با معترضان!

 

دولت آمریکا می کوشد چنین القا کند که دولت و مردم ایران را جدای از هم می داند و در این میان، کاخ سفید طرف مردم ایران را گرفته است اما رئیس جمهور ایالات متحده، در حالی ادعای همراهی با مردم ایران می کند که در ماه های اخیر کوشیده است با سنگ اندازی بر سر راه برجام، تحریم هایی که علیه ملت ایران هستند را تمدید کند و حتی نگذارد هواپیمای مسافربری که برای استفاده همین شهروندان ایرانی است به ایران فروخته شود.

 

واقعاً چگونه می توان خود را حامی مردم ایران دانست و در همان حال اجازه نداد ناوگان فرسوده هواپیمایی که بلای جان همین ملت است، نوسازی شود؟ چگونه ادعای همراهی با مردم ایران دارند و درصدد بازگرداندن تحریم هایی هستند که اگر احیا شوند، باز مانند دوران قبل از برجام، همین مردم حتی در تهیه دارو برای بیماران شان هم دچار مشکل خواهند شد.

 

مردم ایران، امروز درگیر مشکلات زیادی هستند، اعتراض هم دارند ولی هر چه هست، یک اختلاف داخلی است و راهکارهایش نیز در داخل است نه در کاخ های سفید و باکینگهام و الیزه و … . ترامپ هم بهتر است که به مدیریت بحران محبوبیت خود در داخل آمریکا مشغول باشد.

 

عصرایران

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.