یورو در پایین‌ترین سطح پنج هفته اخیر

یورو در پایین‌ترین سطح پنج هفته اخیر

یورو در پایین‌ترین سطح پنج هفته اخیر

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , یورو
در معاملات امروز هر یورو با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱.۱۵۵۸ دلار رسید که رقم کم‌سابقه‌ای محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، امروز دلار به لطف انتشار آمارهای مثبت وضعیت کار موفق  شد در برابر اکثر ارزهای مهم جهانی روندی صعودی در پیش گیرد. شاخص دلار که ارزش این ارز در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۵.۲۵۹ واحد رسید تا خود را به قله ثبت شده خود در نوزدهم ماه ژوئیه سال گذشته نزدیک‌تر کند.

 

نرخ اشتغال‌زایی در آمریکا پایین‌تر از سطح انتظار فعالان بازار بود اما کاهش کلی در نرخ بیکاری این پیام را به فعالان فرستاد که اوضاع رو به بهبود است. بارت واکابایاشی- مدیر شعبه توکیو ” استیت استریت بانک” – گفت: مشاهده می‌کنیم که ارزش دلار در حال تقویت است. شاید آمار روز جمعه خیلی نزدیک به پیش‌بینی‌ها نبود اما هنوز رقمی خوب و نیرومند است.

 

یورو که این روزها نتوانسته است در برابر دلار مقاومت کند به کانال زیر ۱.۱۶ دلار سقوط کرد که از بیست و هشتم ژوئن تاکنون بی‌سابقه بوده است. از سوی دیگر با تدابیر جدید ارزی بانک مرکزی چین، یوان اندکی تقویت شد و هر دلار به ۶.۸۴ یوان کاهش یافت. با این حال کومیکو ایشیکاوا – تحلیل‌گر ارشد موسسه “سونی فایننشیال” – گفت که فکر می‌کند یوان از سطوح کنونی نیز عقب‌تر بنشیند و به دلیل نبود انتقادات پرقدرت آمریکا از سیاست‌های ارزی چین، احتمال تضعیف بیشتر یوان در برابر دلار وجود دارد.

 

پوند انگلیس به پایین‌ترین سطح ۲.۵ هفته اخیر خود رسید و هر پوند به ۱.۲۹۹۷ دلار کاهش یافت. هر دلار استرالیا نیز به ۰.۷۳۹۴ دلار آمریکا کاهش یافت. ین نیز ۰.۱ درصد در برابر دلار کاهش یافت تا هر دلار به ۱۱۱.۳۴ ین برسد. 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.