یارانه بهمن ماه امشب واریز می‌شود


یارانه بهمن ماه امشب واریز می‌شود

  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی , یارانه
منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها از ۲مرجع تهیه می شود؛ یکی از محل افزایش قیمت ها و دیگری کمک های خزانه عمومی است که به صورت نقدی و غیرنقدی بین خانواده ها تقسیم می شود. 

سرپرستان خانوارها ساعت ۲۴ امشب (بیست و ششم بهمن ماه) می توانند یارانه نقدی مرحله هشتاد و چهارم را دریافت کنند.مبلغ یارانه به ازای هر نفر ۴۵۵ هزار ریال است.این مبلغ به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور واریز می شود.

 

به گزارش ایرنا، رییس سازمان برنامه و بودجه چهارم مهرماه امسال گفت: پرداخت یارانه ها در سال ۱۳۹۷ هدفمند می شود.

 

محمدباقر نوبخت افزود: منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها از ۲مرجع تهیه می شود؛ یکی از محل افزایش قیمت ها و دیگری کمک های خزانه عمومی است که به صورت نقدی و غیرنقدی بین خانواده ها تقسیم می شود.

 

وی افزود: این میزان پارسال ۴۸۰ هزار میلیارد ریال بود که حدود ۳۲۰ هزار میلیارد ریال آن سهم سازمان هدفمندی یارانه ها می شد و بقیه آن یعنی نزدیک به ۱۲۰-۱۰۰ هزار میلیارد ریال آن از خزانه برداشته شد.بر پایه گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۵ کل کشور که چهارم بهمن ماه امسال در مجلس شورای اسلامی خوانده شد، در لایحه بودجه سال آینده به سبب کاهش منابع هدفمندی یارانه ها، حذف حدود ۱۰ میلیون نفر از یارانه بگیران پیش بینی شده است؛ پارسال نیز یارانه ۳۳۶ هزار و ۶۱۸ نفر قطع شد.

 

پارسال منابع تحقق یافته برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ۴۴۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود که ۳۱۴ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال آن از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی و ۱۳۱ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال از محل بودجه عمومی دولت تامین شد.بر اساس این آمار حدود ۹۳ درصد منابع وصولی به عنوان یارانه نقدی و غیرنقدی و هفت درصد به تولید و سلامت اختصاص یافت.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.