گیاهان مفید برای پوست


گیاهان مفید برای پوست

چای هایی که سرشار از پلی فنول (مولکول‌های آنتی اکسیدان) هستند، می توانند پوست را مرطوب نگه داشته، اثرات مخرب UV را خنثی کرده و التهابات پوست را کاهش دهند.

از آنجا که نوشیدن چای دارای تاثیرات مثبتی روی رنگ پوست است، محصولاتی که در آنها چای به کار می رود، نیز می تواند برای پوست مفید باشد.
 
تحقیقات نشان داده است سه نوع چای می‌توانند نقش بسزایی در جوان‌سازی پوست ایفا کنند. این سه نوع چای به شرح زیر است:

چای سبز
آفتاب زیاد ممکن است به پوست آسیب رسانده و باعث پیری پوست شود. تحقیقات نشان می‌دهد چای سبز خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

“کاتچین” موجود در چای سبز التهابات پوستی ناشی از پیری را کاهش می دهد. از طرفی، این ماده پوست را از آفتاب سوختگی محافظت کرده و اثرات منفی اشعه UV خورشید را روی پوست می‌زداید.

آکنه,درمان آکنه

“کاتچین” موجود در چای سبز التهابات پوستی ناشی از پیری را کاهش می دهد

تجمع رادیکال های آزاد در بدن در اثر جذب بیش از حد اشعه UV سلول های سالم پوست را نابود می‌کند.

پلی فنول های موجود در چای ضدالتهاب بوده و توانایی بازسازی DNA را دارند و می توانند تغییرات سلولی ناشی از انباشت رادیکال های آزاد در بدن را اصلاح کنند.

علاوه بر نوشیدن یک فنجان چای سبز در هر روز می توانید از محصولات آرایشی حاوی چای سبز نیز استفاده کنید.

 

چای بابونه
در میان دمنوش ها و چای های گیاهی، بابونه از شهرت بالایی برای درمان بیماری های پوستی برخوردار بوده و سال هاست که برای درمان خشکی پوست، ترک پوست و حتی برای درمان آکنه ها استفاده می شود.

چای بابونه حتی برای درمان پوست های جوش دار و ملتهب نیز مفید است. این گیاه سرشار از فلاونوئیدهاست که برای مهار رادیکال های آزاد ضروری است. 

آکنه,درمان آکنه

چای بابونه برای درمان خشکی پوست، ترک پوست و حتی برای درمان آکنه ها استفاده می شود

 
چای رویبوس یا چای قرمز
چای رویبوس یا چای قرمز که از بوته های قرمز آفریقای جنوبی استخراج می‌شود، بدون کافئین است. خانم هایی که نمی خواهند کافئین بدنشان زیاد شود، می‌توانند از این نوشیدنی مفرح برای رطوبت‌دهی به پوستشان بهره ببرند.

این گیاه منبع دو ترکیب ضدالتهاب موسوم به آسپالاتین و نوتوفاگین است. البته فلاونوئیدهای موجود در رویبوس هم خاصیت ضدالتهابی داشته و برای درمان آکنه ها بسیار مفید است.

   آکنه,درمان آکنه

چای قرمز برای درمان آکنه بسیار مفید است

 
منبع: yjc.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.