گنجاندن مودم و شارژر بیسیم در یک دستگاه

گنجاندن مودم و شارژر بیسیم در یک دستگاه

گنجاندن مودم و شارژر بیسیم در یک دستگاه

 اخبارتکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,شارژ بی سیم

محققان دانشگاه کارولینای شمالی موفق شدند سامانه‌ای طراحی کنند که به صورت بی‌سیم و همزمان هم داده ارسال کرده و هم وسایل الکترونیکی را شارژ کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، استفاده از شبکه‌های بلوتوثی، وای‌فای و داده‌ همراه به یک موضوع سراسری تبدیل شده است و به تازگی شارژ بی‌سیم نیز از جمله مواردی است که کم‌کم در حال گسترش است هر چند که مهمترین چالش آن در حال حاضر عدم امکان شارژ از فاصله دور است.

 

سامانه‌های شارژ بی‌سیم از سیم‌پیچ‌هایی استفاده می‌کنند که با ایجاد میدان مغناطیسی و القای الکترومغناطیسی گوشی همراه را شارژ می‌کند اما گوشی باید در فاصله نزدیک و بر روی پد مخصوص قرار بگیرد تا شارژ شود.

 

در بسیاری از دانشگاه‌ها محققان در حال تلاش هستند تا بتوانند این فاصله را افزایش دهند و برد این امواج را بیشتر کنند اما کاری که محققان دانشگاه کارولینای شمالی کرده‌اند یک گام فراتر از افزایش برد شارژرهای بی‌سیم محسوب می‌شود.

 

در این پروژه محققان سامانه ارسال داده بی‌سیم(وای‌فای) را با شارژرهای بی‌سیم ترکیب کردند و عملا هر دو کار به صورت همزمان انجام می‌شود.

 

“دیوید ریکتس”(David Ricketts) محقق ارشد این پروژه گفت: بسیاری از محققان بر روی مسئله شارژ بی‌سیم متمرکز هستند و به داده‌ مورد نیاز دستگاه هوشمند بی‌توجه هستند و ما تلاش کردیم که این نیاز دو جانبه را با استفاده از یک وسیله برآورده کنیم.

 

تیم تحقیقاتی این پروژه معتقد است تجمیع این دو نیاز در یک وسیله سبب کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری می‌شود.

 

مهمترین چالش پیش روی این تیم برای ساخت این وسیله این بوده است که برای جلوگیری از نابودی سیگنال‌های شارژ، آنتن‌ها باید امواج را در پهنای باند فوق‌العاده کمی ارسال کنند که برای ارسال داده مناسب نیست.

 

برای حل این مشکل محققان سامانه‌ای طراحی کرده‌اند که بتوانند از مزایای باندهای پهن و محدود به صورت همزمان استفاده کنند، به این ترتیب که امواج شارژ در باند محدود ارسال می‌شود و داده‌ها به صورت همزمان در باند پهن ارسال می‌شوند.

 

همچنین برای حفظ کیفیت سیگنال‌ها محققان از تکنیک‌های مرسوم در این زمینه نظیر مقیاس‌بندی کانال استفاده کردند.

 

در آزمایش‌های انجام شده با این وسیله محققان دستگاه‌های فرستنده و گیرنده را در فاصله‌ای در حدود ۱۶ سانتی‌متر قرار دادند و با موفقیت امواج شارژ و داده‌ را ارسال و دریافت کردند.

 

این سامانه در هر ثانیه ۳ وات انرژی و ۳٫۳۹ مگابایت داده ارسال می‌کند و تنها ۲٫۳ درصد بهره‌وری آن نسبت به سیستم‌های شارژ بی‌سیم کمتر است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.