گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری : چگونگی تشویق دانش آموزان به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری : چگونگی تشویق دانش آموزان به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت

گزارش-تخصصی-دبیر-کار-و-فناوری--چگونگی-تشویق-دانش-آموزان-به-انجام-کار-گروهی-و-به-دست-آوردن-مهارتفرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات ۲۶ صفحه

فهرست مطالب

چکیده ۴

مقدمه( طرح موضوع وبیان مساله ) ۵

ارزیابی از وضع موجود وبیان مساله ۶

اهداف گزارش تخصصی : ۸

هدف اصلی : ۸

اهداف جزئی : ۸

مقایسه با شاخص : ۸

مبانی نظری و پیشینه موضوع ۸

جمع آوری اطالعات ۹

تجزیه و تحلیل داده ها ۱۱

جدول شماره (۱ ( ۱۲

راه حل های پیشنهادی ۱۱

انتخاب راه حل ۱۴

۲

مراحل اجرای راه حل و نظارت بر آن ۱۵

سازماندهی ۱۵

ارائه موضوع برای کار عملی. ۱۶

نتیجه ی فعالیت و قضاوت .. ۱۶

ارزیابی بعد از اجرای طرح ۱۱

جدول نمرات درس عملی کار وفناوری ۱۱

ارزشیابی و تأثیر اقدام جدید و اعتبار یابی ۱۸

نقطه قوت : ۱۹

نقطه ضعف : ۱۹

نتیجه گیری ۲۲

پیشنهادها : ۲۱

به همکاران محترم پیشنهاد می شود که: ۲۱

منابع و مآخذ ۲۲

چکیده
طرح گزارش تخصصی حاضر با هدف بهبود عملکرد دانش آموزان در انجام کارگروهی در مهارتهای عملی درس کار و فناوری گردآوری شده است. ابزارهای گردآوری کارهای عملی دانش آموزانی است که به منظور تعیین سطح عالقه و نگرش دانش آموزان به انجام کار گروهی در کارهای عملی کار وفناوری بود که اعتبار آن از سوی صاحب نظران مورد تأیید قرار گرفته است. پس از تجزیه و تحلیل داده ها مشخص گردید که عملکرد دانش آموزان در سطح پایینی قرار دارد. راه حل های اعمال شده در این طرح ضمن بهره گیری از مشارکت ونظرات ذیربطان شامل آموزش مهارت کار گروهی در انجام کار عملی مطرح کردن موضوع با مدیر مدرسه و درخواست کمک از مدرسه بود. پس از انتخاب راه حل ها با ابزارهای استفاده شده در جمع اوری اطالعات به ارزشیابی اقدام پرداختیم که نتایج حاصل کار عملی دانش آموزان نشان می دهد که عملکرد آنها بعد از اجرای طرح بیشتر است.

مقدمه ( طرح موضوع وبیان مساله )

انسان می تواند با توانایی هایی که خداوند در اختیارش گذاشته و با استفاده از امکانات طبیعی و قدرت تفکر دست به اختراع و خالقیت بزند.

استفاده از ابزار و منابع و امکانات طبیعی به دانش و کسب مهارت نیاز دارد و انسان این مهارت ها را به مرور زمان و کسب آموزش و تجربه به دست می آورد. این مهارت ها برای رفع نیازهای زندگی فردی و اجتماعی الزم است. مهارتهای عملی امر آموزش را تسهیل می کند و یادگیری مطالب درسی را با معناتر ، کامل تر و در نتیجه مفیدتر خواهد کرد. آزوبل و برونر به استفاده از وسایل دیداری و شنیداری و کارگاهی تأکید می کردند و معتقد بودند که با استفاده از این وسایل می توان به درجه باالیی از آگاهی و مهارت عملی دست یافت. استفاده ی هم زمان از دروس تئوری و عملی در مدارس و استفاده از وسایل کمک آموزشی در قالب کارگاهی می تواند به بهبود آموزش و یادگیری کامل تر منجر شود. همچنین موفق شدن در ساخت وسیله کارگاهی باعث برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی، قدرت تصمیم گیری و ابتکار، خالقیت و نوآوری، سالمت فکر و بهداشت روانی، رابطه ی مستقیمی با میزان و چگونگی عزت نفس و احساس خود ارزشمندی فرد دارد. و همچنین امروزه در اصطالح و درمان اختالالت شخصیتی و رفتاری کودکان و نوجوانان نظیر کمرویی و گوشه گیری، لجبازی و پرخاشگری تنبلی و کمرویی به عنوان اولین و مؤثرترین گام به پرورش احساس عزت نفس، تقویت اعتماد به نفس و مهارتهای فردی و اجتماعی آنان می پردازند. مسئله عزت نفس و اعتماد به نفس از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت نوجوانان است. نوجوانانی که دارای احساس عزت نفس قابل توجهی هستند نسبت به

همسالان خود در شرایط مشابه، پیشرفت تحصیلی و کارآمدی بیشتری از خود نشان می دهند و افرادی خالق و خودکفا و کارآمد و از دیدگاه روشنتری برخوردار هستند.

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.