کونته: رقابت با سیتی بی‌نهایت سخت است


کونته: رقابت با سیتی بی‌نهایت سخت است

اخبار,اخبار ورزشی,کونته

آنتونیو کونته مربی چلسی بعد از پیروزی ۳ بر یک تیمش برابر هادرسفیلد گفت وقتی تیمش را از کورس قهرمانی خارج توصیف کرده منفی‌بافی نکرده و با صداقت کامل گفته. مربی ایتالیایی بعد از باخت یک بر صفر شنبه مقابل وستهم گفت تیمش شانسی برای رسیدن به منچسترسیتی و دفاع از عنوان قهرمانی ندارد و اصولا تیمش تلاش برای قهرمانی را شروع نکرده.

به گزارش ایلنا، اگرچه چلسی با یک پیروزی آسان در ورزشگاه جان اسمیت در فاصله ۱۱ امتیازی نسبت به تیم پپ گواردیولا- که دیشب با سوانزی بازی داشت- قرار گرفته اما کونته رسیدن به صدرنشین را واقع‌بینانه نمی‌داند: «ما در ۹ بازی آخر خود هفت برد داشتیم، با لیورپول مساوی کردیم و یک باخت داشتیم، این آمار عالی است اما این یک واقعیت است، منچسترسیتی در ۱۶ بازی ۱۵ برد و یک تساوی داشته ولی ما در ۱۷ بازی چهار باخت داشتیم. وقتی رقیبی مثل منچسترسیتی دارید که همه بازی‌هایش را می‌برد، مبارزه برای قهرمانی واقعا سخت است. می‌توانید بگویید این منفی بافی است و آن خوشبینی اما مزخرف است. ما باید واقع‌بین باشیم و حقیقت را بگوییم. ترجیح می‌دهم واقعیت را بگویم تا اینکه یک دروغ زیبا. من اینطوری هستم، گاهی اوقات زیادی صادقانه حرف می‌زنم اما دوست دارم به بازیکنانم و همچنین هواداران کاملا راست بگویم.»

 

او البته اضافه کرد که این واقعیت تیمش را از مبارزه تا لحظه آخر باز نمی‌دارد؛ چلسی در مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم با بارسلونا بازی دارد: «معنی حرف‌هایم این نیست که برای گرفتن سیتی تلاش نمی‌کنیم اما باید امیدوار باشیم این تیم دچار افت شدید شود و ما هر بازی خودمان را ببریم. فراموش نکنید در این لیگ کار خیلی سخت است، هر بازی باید ۱۲۰ درصد تلاش کنید در غیر این صورت ممکن است امتیاز از دست بدهید. شش تیم برای قهرمانی و لیگ قهرمانان و لیگ اروپا مبارزه می‌کنند.»

 

مربی سابق یوونتوس و تیم ملی ایتالیا خوشحال بود از اینکه تیمش به باخت شنبه واکنش نشان داد و با گل‌های تیموئه باکایوکو، ویلیان و پدرو به پیروزی رسید: «باید خوشحال باشیم از این بازی چون از دقیقه اول شخصیت و اراده‌ای عالی برای بردن آن مقابل یک تیم خیلی خوب نشان دادیم. آنها منچستریونایتد را بردند و سیتی با زحمت فراوان شکست‌شان داد. اینطوری بردن اعتماد به نفس تیم را افزایش می‌دهد.»

 

ادن آزار در این بازی به جای آلوارو موراتای مصدوم در نقش مهاجم نوک بازی کرد و پدرو و ویلیان پشت سرش دفاع حریف را ویران کردند. ویلیان گل اول و سوم را برای باکایوکو و پدرو ساخت و گل دوم را خودش زد.

 

کونته به طور خاص از بازی باکایوکو تعریف کرد که بعد از انتقال از موناکو نتوانسته انتظارات را برآورده کند: «او خیلی خوب بازی کرد، بازیکن جوانی است با استعداد زیاد. با توپ و بدون توپ خوب بازی کرد و همیشه حواسش جمع بود.»

 

کونته نسبت به بازی با وستهم چهار تغییر در تیمش ایجاد کرد: «این سیستم چرخشی ضرورت دارد. مهم است که همه بازیکنان فرصتی به دست آورند که نشان دهند لیاقت بازی دارند. از آن طرف همه نمی‌توانند هر سه روز یک بار بازی کنند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.