کنگره آمریکا پرونده‌ای را درباره اخوان المسلمین باز کرد

کنگره آمریکا پرونده‌ای را درباره اخوان المسلمین باز کرد

کنگره آمریکا پرونده‌ای را درباره اخوان المسلمین باز کرد

 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,کنگره آمریکا
کمیته‌های روابط خارجه، بودجه و اطلاعات در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا از وزرای دفاع و خارجه این کشور خواستند تا گزارشی را درمورد ماهیت فعالیت اخوان‌المسلمین تهیه کنند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه العربیه، کمیته‌های روابط خارجه، بودجه و اطلاعات در مجلس نمایندگان و سنا از وزرای دفاع و خارجه آمریکا خواستند تا گزارشی را تهیه کنند که دربردارنده ماهیت فعالیت اخوان‌المسلمین باشد. این درخواست پس از رایزنی‌ها در داخل مجلس نمایندگان درخصوص تهدید گروه اخوان المسلمین علیه آمریکا مطرح شده است.

 

وزرای خارجه و دفاع آمریکا با مدیر سازمان اطلاعات ملی این کشور در زمینه تدوین گزارشی درخصوص ماهیت فعالیت گروه اخوان المسلمین همکاری خواهند کرد.

 

کنگره آمریکا به وزرای مربوطه یک ساله‌ مهلت داده تا این گزارش را تکمیل کنند. این مساله پس از آن صورت گرفت که مجلس نمایندگان آمریکا بندی را در چارچوب قانون “اختیار دفاع ملی” تصویب کرد. این بند این مسأله را بیان می‌کند که گروه اخوان المسلمین تهدیدی برای ایالات متحده است.

 

قرار است که این گزارش نهایتاً ظرف یک سال به کمیته‌های خارجه، بودجه و اطلاعات در مجلس نمایندگان و سنا فرستاده شود.

 

طبق درخواست کنگره‌ آمریکا، این گزارش شامل اطلاعاتی پیرامون دارایی‌های اخوان‌المسلمین و فهرستی از حامیان این گروه در تمامی کشورهای خاورمیانه، همچنین منابع حمایت مالی از هر یک از شاخه‌های این گروه، جزئیات ساختار اخوان‌المسلمین و رهبری آن در خاورمیانه و آفریقای شمالی می‌شود.

 

در ژوئیه گذشته، کنگره مناقشاتی در مورد درج نام اخوان المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی داشت.

 

آمریکا پیشتر تعدادی از شاخه‌های اخوان‌المسلمین را به عنوان سازمان‌های تروریستی به حساب آورده بود که از جمله آنها، جنبش حماس و جنبش “حسم” هستند که از لحاظ تشکیلاتی وابسته به اخوان المسلمین‌اند اما واشنگتن اخوان المسلمین را به صورت کلی یک تشکیلات تروریستی اعلام نکرده است.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.