کلاهبرداری میلیونی مردان هزار چهره


کلاهبرداری میلیونی مردان هزار چهره

راز تبهکاری های اعضای باندی که اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از مردم در شیراز کرده بودند، فاش شد.

 «خبرجنوب» نوشت:این مردان هزار چهره که خود را مامور و افراد ذی نفوذ در ارگان های دولتی معرفی کرده بودند، نمی دانستند که بعد از مدتی راز تبهکاری هایشان فاش می شود.

 

چندی قبل، ماموران انتظامی شیراز از فعالیت افرادی به عنوان کار چاق کن در این شهرستان مطلع شدند. به دنبال آن پرونده ای تشکیل و تحقیقات در این رابطه آغاز شد. در تحقیقات، فردی به دادسرای شیراز مراجعه کرد و مدعی شد که در دام یک تبهکار گرفتار شده است.

 

این مرد به بازپرس گفت: مدتی قبل در مقابل دادگاه با فردی آشنا شدم که خودش را مامور معرفی کرد و مدعی شد که می تواند هر گرفتاری که داشته باشم را حل کند.

 

وی افزود: او مدعی بود که در جاهای مختلف آشنا دارد. طوری رفتار می کرد که گویا یک مرد صاحب نفوذ است. در واقع جایی برای تردید باقی نگذاشت. مدت ها با او در تماس بودم تا اینکه یک بار پس از گرفتن مبلغی پول از من به طور ناگهانی ناپدید شد. با موبایلش تماس میگرفتم اما جواب نمی داد، تصمیم گرفتم از این فردشکایت کنم.

 

با شکایت این مرد جوان، به دستور مقامات قضایی تحقیقات آغاز شد. در حالی که تحقیقات برای دستگیری این مرد ادامه داشت؛ فرد دیگری نیز که به همین شیوه اغفال شده بود، شناسایی و از او نیز تحقیق شد.

 

وی گفت: مردی با معرفی خود به عنوان مامور، نظرم را جلب کرد و با فریب من و با ادعای اینکه قادر است مشکلم را حل کند با دریافت مبلغی وجه نقد مرا فریب داد و سپس متواری شد. در ادامه، تحقیقات ماموران وارد مرحله تازه ای شد و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری این مرد هزار چهره آغاز شد.

 

در گام بعدی تحقیقات، ماموران دریافتند که این مرد خود را به هر فردی با یک اسم معرفی کرده است، از این رو ماموران خود را در مقابل یک پرونده پیچیده دیدند.

 

در حالی که تحقیقات در این رابطه ادامه داشت سرنخ هایی به دست آمد و ماموران دریافتند که سه نفر با تشکیل یک باند با پرسه زدن در مقابل زندان مرکزی شیراز و دادگاه ها با شناسایی افراد مشکل دار اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده اند.

 

در نهایت، منزل متهمان شناسایی و ماموران برای دستگیری آنها وارد عمل شدند. ماموران با محاصره آن منزل پس از اخذ مجوز قضایی وارد آنجا شده و هر سه نفر را دستگیر کردند.

 

در تحقیقات، سرنخ هایی به دست آمد و مشخص شد که این سه نفر با شیوه ها و شگردهای خاصی از مردم کلاهبرداری کرده اند، از این رو به دستور بازپرس پرونده برای آنها قرار بازداشت موقت صادر شد.

 

در ادامه از متهمان تحقیقات به عمل آمد و ماموران پی بردند نامبردگان، افرادی را که به هر شکلی مشکل داشته شناسایی و خودشان را با عناوین مختلف از جمله بازرس، مامور و… معرفی کرده و با وعده های پوچ و واهی افراد ساده لوح را اغفال کرده اند.

 

سپس ماموران به بازرسی از محل اختفای آنها پرداخته و تعدادی کارت ملی و شناسنامه مربوط به افراد مختلف و تعداد زیادی اوراق جعلی مکاتبه به دست آوردند.

 

همچنین مشخص شد که این افراد علاوه بر اخاذی از مردم، اقدام به ساخت مهر نیز کرده اند. در ادامه فاش شد که این افراد به بهانه رفع مشکلات مردم، تعداد زیادی را اغفال کرده و از این طریق ۱۵۰ میلیون تومان به جیب زده اند. گفتنی است این متهمان هم اکنون در بازداشت به سر می برند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.