کلاهبرداری دختر دانشجو با روبات«صیغه یاب»


کلاهبرداری دختر دانشجو با روبات«صیغه یاب»

دختردانشجوی ۱۹ ساله که با طراحی روبات مجازی «صیغه یاب» به حساب‌های بانکی بیش از ۱۰۰ کاربر دسترسی پیدا کرده و میلیون‌ها تومان به جیب زده بود، با ردیابی‌های پلیسی شناسایی و دستگیر شد.

ایران نوشت:رسیدگی به این پرونده با شکایت مرد جوانی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس (شعبه ۲ بازپرسی) شروع شد. شاکی به بازپرس گفت: «فردی ناشناس به‌ صورت اینترنتی ۵۲۰ هزار تومان از حسابم برداشت کرده اما هیچ ردی از او ندارم.»

 

با شکایت این مرد، پرونده برای رسیدگی در اختیار مأموران پلیس «فتا»ی شهرستان فردیس قرار گرفت و کارآگاهان با شناسایی صاحب حسابی که از شاکی برداشت غیرمجاز کرده بود، مبلغ ۳۲۰ میلیون ریال موجودی حسابش را مسدود کردند. همچنین بررسی‌های فنی و تخصصی نشان داد شاکی مدتی قبل، از طریق شبکه اجتماعی تلگرام برای فعال‌سازی روباتی به نام «صیغه یاب»، ۲ هزار تومان به‌صورت مجازی پرداخت کرده است.

 

در ادامه مشخص شد درگاه اینترنتی پرداخت پول، متعلق به یک دختر دانشجوی ساکن تبریز است. به این ترتیب با هماهنگی‌های قضایی و همکاری پدر دختر، متهم دستگیر شد. او که ابتدا منکر کلاهبرداری‌های مجازی بود وقتی با مدارک و مستندات پلیسی روبه‌رو شد به جرم خود اعترف کرد.«مدتی قبل با طراحی یک روبات در تلگرام و تبلیغ گسترده آن در کانال‌های تلگرامی اقدام به سرقت اطلاعات حساب‌های قربانیان کرده و از طریق درگاه ussd پول‌های سرقتی را خارج کردم.»

 

متهم پس از اعتراف‌هایش به دادسرا انتقال یافت و حساب او نیز تا ردگیری همه مالباختگان مسدود شد.

 

سرهنگ اقبالی- رئیس پلیس فتای استان البرز-دراین باره گفت: بر اساس بررسی‌ها و کارشناسی‌های به‌عمل آمده از محتویات پرونده و تحقیق از متهم پرونده، مشخص شد که متهم با به‌دست آوردن اطلاعات حساب قربانیان از طریق روبات صیغه یاب، اقدام به برداشت از حساب آنان از طریق برداشت با درگاه ussd کرده که در این راستا با تلاش‌های کارشناسان خبره پلیس فتای شهرستان فردیس مراتب در دستور کار قرار گرفت و منجر به شناسایی متهم و صدور قرار مناسب برای وی شد. با بررسی حساب‌های متهم، تاکنون بیش از ۱۰۰ مالباخته شناسایی شده‌اند که تاکنون ۱۵ شاکی نیز در این خصوص به پلیس مراجعه کرده‌اند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.