کشف ۷۰ درصدی جرائم و سرقت‌ها/ کاهش سرقت در ۲۱ استان و افزایش در ۱۲ استان


کشف ۷۰ درصدی جرائم و سرقت‌ها/ کاهش سرقت در ۲۱ استان و افزایش در ۱۲ استان

 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,سردار مومنی

جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد: بیش از ۷۰ درصد از جرائم رخ‌داده در کشور توسط پلیس کشف می شود.

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی سراسر کشور، اظهار کرد: امروز با اقدامات پلیس آگاهی بیش از ۷۰ درصد جرائم و سرقت‌ها کشف می شود که این یک دستاورد خوب برای پلیس است، اما در بخش رسیدن به اموال مسروقه به مردم، مشکلاتی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه امکان شناسایی اموال مکشوفه وجود ندارد، گفت: بسیاری از شهروندان عادت ندارند مستندات و شماره سریال اموال خود را ثبت کنند، بنابر این اگر اموالشان به سرقت رود برای شناسایی آن باید به انبارهای آگاهی بروند که این موضوع پیچیدگی‌ کار را افزایش می دهد.

 

مومنی با بیان اینکه کشف جرائم و رساندن اموال مکشوفه به مردم دو وظیفه اساسی پلیس آگاهی است، اظهار کرد:  در همین راستا سامانه اموال مکشوفه پلیس اگاهی امروز رونمایی می شود.

 

به گفته جانشین فرمانده ناجا، از دو سه سال پیش در فکر طراحی سامانه‌ای بودیم که بتوان به کمک آن نسبت به شناسایی اموال مسروقه اقدام کرد تا دیگر نیاز نباشد مردم برای شناسای اموال خود به شهرهای مختلف و انبارهای پلیس آگاهی مراجعه کند.

 

وی با بیان اینکه این سامانه یک نمایشگاه مجازی از اموال مکشوفه پلیس و قابل رویت در سایت پلیس است، گفت: قرار است در سامانه این امکان برقرار شود تا مستندات و شماره سریال اموال درج شود که در صورت وقوع سرقت اموال هر چه سریعتر به مالباخته برگردد، مشابه این اتفاق برای خودروها رخ می دهد که با توجه به ثبت شماره پلاک خودروها، به سرعت می‌توان از روی شماره شاسی، شماره موتور و شماره پلاک مالک خودرو را پیدا کرد.

 

به گفته وی در حال حاضر با کمک این سامانه می توان اموالی که توسط پلیس آگاهی کشف شده و بلاصاحب است، شناسایی کرد.

 

مومنی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۷۴ درصد از جرائم فضای مجازی کشف و ضبط می شود، گفت: در حوزه قتل نیز ۹۶ درصد پرونده‌ها منجر به کشف می‌شود.

 

وی در بخش دیگر  از سخنانش با بیان اینکه هر چه کشف جرم بالاتر رود وقوع آنها کاهش می یابد، گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به این دلیل راه‌اندازی شد که جرایم سریع‌تر  کشف شود و وقوع آن نیز کاهش یابد.

 

مومنی در خاتمه با اشاره به وضعیت سرقت در تقسیم بندی ۳۳ استانی نیروی انتظامی، گفت: در نیروی انتظامی ۱۲ استان دارای افزایش وقوع سرقت بوده ودر ۲۱ استان نیز با کاهش سرقت روبرو بوده ایم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.