کشف خانواده ای جدید از باکتری ها در دل خاک


کشف خانواده ای جدید از باکتری ها در دل خاک

 

ترکیبات خاک که مالاسیدین نام دارند ابرباکتری MRSA را از بین می برند

 

دانشمندان آمریکایی موفق به شناسایی خانواده ای جدید از آنتی بیوتیک ها در نمونه های گرد‌آوری شده از خاک شده اند،‌ ترکیباتی طبیعی که می توان از آنها برای درمان عفونت هایی که درمان سختی دارند استفاده کرد.

 

محققان دانشگاه راکفلر با انجام آزمایش هایی نشان دادند این ترکیبات که مالاسیدین نام دارند، می توانند بیماری های باکتریایی که در برابر بیشتر آنتی بیوتیک های موجود مقاوم شده اند،‌ از جمله ابرباکتری MRSA را از بین ببرند.

 

کارشناسان امیدوارند این مطالعه جدید بتواند امید‌بخش پیشرفت در تولید آنتی بیوتیک های تازه باشد. بیماری های عفونی مقاوم در برابر آنتی بیوتیک یکی از بزرگترین تهدیدهای بهداشت جهانی به شمار می رود که سالانه جان حدودا ۷۰۰ هزار انسان را می گیرد از این رو نیاز به یافتن درمان های تازه برای آنها ضروری است.

 

خاک مملو از میلیون ها میکروارگانیسم متفاوت است که ترکیبات درمانی زیادی از جمله این آنتی بیوتیک جدید را تولید می کنند. شان بردی محقق دانشگاه راکفلر مطالعات خود را بر استخراج این مواد از خاک متمرکز کرده است. وی از شیوه توالی سنجی ژنتیکی برای تحلیل بیش از هزار نمونه استخراج شده از خاک در سراسر آمریکا استفاده کرده است.

 

زمانی که این محققان متوجه وجود مالاسیدین در بسیاری از این نمونه ها شدند،‌ احتمال دادند موفق به کشف ماده ای مهم شده اند. با آزمایش این ترکیب روی موش هایی که به باکتری خطرناک MRSA آلوده شده بودند متوجه شدند این ترکیب از توانایی رفع عفونت در زخم پوست موش ها برخوردار است. محققان اکنون برای تقویت تاثیر این دارو تلاش می کنند و امیدوارند در این راه بتوانند دارویی حقیقی برای بیماران تولید کنند.

 

منبع : hamshahrionline.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.