کشف اسکلت دختر ۱۳ ساله در کنار هرم مصر


کشف اسکلت دختر ۱۳ ساله در کنار هرم مصر

اخبار,اخبارگوناگون, اسکلت دختر ۱۳ ساله در کنار هرم مصر

به گفته‌ی باستان شناسان و وزیر آثار باستانی و میراث فرهنگی مصر، اسکلت متعلق به دختری حدوداً ۱۳ ساله در کنار هرم ۴۶۰۰ ساله مصر کشف شده است..

به گزارش ایسنا ، بقایای این دختر در گورستانی در نزدیکی هرم «می‌دوم»، دفن شده است. در این مقبره هیچ وسیله‌ای وجود ندارد و این جسد بدون متعلقات دفن شده است.

باستان شناسان سن تقریبی این دختر در زمان مرگ را با بررسی استخوان‌هایش تخمین زده‌اند. زمان دقیق دفن این دختر مشخص نیست با این حال هرم مجاور او به ۴۶۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

در جایی دیگر در همین گورستان باستان شناسان دو جمجمه حیوان را که گمان می‌رود جمجمه گاو هستند، در کنار دو گلدان سرامیکی نیز کشف کردند. به نظر می‌رسد این جمجمه‌ها و گلدان‌ها پیشکشی برای مراسم دفن هستند. با این حال باستان شناسان اطمینان ندارند که این مراسم برای چه کسی برگذار شده است.

هرم «‌می‌دوم» قبل از اینکه به هرمی با وجوه مسطح تبدیل شود، در ابتدا به عنوان یک هرم پلکانی ساخته شده بود. علت اینکه چرا از یک هرم پلکانی به یک هرم مسطح تغییر شکل داد، هنوز مشخص نیست.

 

اخبار,اخبارگوناگون, اسکلت دختر ۱۳ ساله در کنار هرم مصر

باستان شناسان معتقدند که دست کم بخشی از این هرم به فرعون «سنفرو» تعلق داشت. فرعون «‌هونی» یکی از نیاکان «‌سنفرو» برای اولین بار این هرم را به صورت پلکانی ساخت و سپس «سنفرو» آن را به یک هرم معمول با وجوه مسطح تغییر داد.

«‌سنفرو» اهرام متعددی در مصر بنا کرد که شامل دو هرم در مکانی به نام «دهشور» و چندین هرم پلکانی کوچک دیگر می‌شود. علت اینکه چرا «سنفرو» به ساخت تعداد زیادی هرم علاقه مند بود مشخص نیست، اما فرضیه‌ای وجود دارد که او سعی داشته بهترین هرم ممکن را با روش آزمون خطا بسازد. پسر و جانشین او «‌خوفو» هرم عظیم «‌جیزه»، بلندترین هرم جهان را بنا کرد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *