کره شمالی: شبه جزیره کره در آستانه جنگ است فقط چه زمانی؟


کره شمالی: شبه جزیره کره در آستانه جنگ است فقط چه زمانی؟

  اخبار بین الملل ,خبرهای   بین الملل , کره شمالی

وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد: مانورهای نظامی گسترده آمریکا و کره جنوبی و تهدیدهای واشنگتن در خصوص یک جنگ پیشگیرانه با پیونگ یانگ، وقوع جنگ در شبه جزیره کره را اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه کره شمالی همچنین اظهارات جنگ‌طلبانه مقامات آمریکا را مقصر سوق دادن شبه جزیره کره به آستانه جنگ دانست.

 

وی گفت: تنها سوال باقی مانده این است که چه زمانی این جنگ در خواهد گرفت؟ ما خواستار جنگ نیستیم اما از آن نیز فرار نمی‌کنیم.

 

این تنش‌ها در شبه جزیره کره در ماه‌های اخیر به دنبال جدیدترین آزمایش موشکی و اتمی کره شمالی که با نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و فشار بین‌المللی صورت گرفته‌اند، افزایش یافته است.

 

کره شمالی اخیرا پیشرفته‌ترین موشک بالستیک قاره‌پیمای خود را آزمایش کرده که قادر است آمریکا را هدف گیرد. در همین حال مک مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز اخیرا گفت: احتمال جنگ با کره شمالی هر روز افزایش می‌یابد.

 

یکی از بمب‌افکن‌های آمریکا موسوم به B-۱B روز چهارشنبه به مانور نظامی مشترک امریکا- کره جنوبی پیوست.

 

این سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: اخیرا درست زمانی که آمریکا مشغول انجام مانور نظامی مشترک خود با کره جنوبی در شبه جزیره کره است و پیونگ یانگ را هدف می‌گیرد، سیاستمدارهای عالیتربه‌اش نیز با مطرح کردن اظهارات فتنه‌جویانه هشدار می‌دهند.

 

وی افزود: این اظهارات جنگ‌طلبانه هیچ جور دیگری تفسیر نمی‌شوند مگر آنکه هشداری باشند برای ما تا برای جنگ در شبه جزیره کره آماده شویم.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.