کره شمالی آماده مقابله با حملات سایبری آمریکا


کره شمالی آماده مقابله با حملات سایبری آمریکا

 اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل , کره شمالی
کره شمالی با اشاره به برنامه آمریکا برای انجام حملات سایبری علیه این کشور، اعلام کرد پیونگ یانگ برای مقابله با این حملات آماده است و به ‘هر نوع جنگی’ پاسخ خواهد داد. 

به گزارش ایرنا از یونهاپ کره جنوبی، پیشتر رسانه های آمریکایی گزارش کرده بودند آمریکا در ۶ ماه گذشته به طور مخفیانه زمینه را برای شکل‌دهی حملات سایبری از طریق کره جنوبی و ژاپن، که در آنجا امکانات نظامی گسترده‌ای دارد، فراهم کرده است.

 

آمادگی آمریکا شامل نصب کابل‌های فیبری در منطقه و راه‌اندازی پایگاه‌های کنترل از راه دور و ردیابی ارتباطات الکترونیکی است که از آنجا هکر‌ها می‌توانند برای دسترسی به نسخه اینترنت کره شمالی تلاش کنند.

 

یک مقام آگاه نیز اعلام کرده بود که آمریکا بیشترین توان جاسوسی و جنگ سایبری خود از جمله تجزیه و تحلیل سیگنال‌های اطلاعاتی را بر روی کره شمالی متمرکز کرده است.

 

‘رودونگ سینمون’ روزنامه حزب حاکم بر کره شمالی امروز شنبه نوشت ایالات متحده باید رویاهای احمقانه و جاه طلبی های خود برای حمله به کره شمالی از طریق جنگ سایبری را کنار بگذارد.

 

این روزنامه نوشته است: ما همه چیزهایی را که نیاز داریم آماده کرده ایم و می توانیم به هر نوع جنگی که ایالات متحده می خواهد پاسخ دهیم.

 

رودنگ سینمون از این عملیات آمریکا با عنوان ‘اقدام غیر قابل قبول تروریستی و تحریکات بی شرمانه’ نام برده و نوشته است: ایالات متحده با افزایش استقرار نیروهای نظامی و تحرکات خود، نارضایتیش را نسبت به روابط رو به رشد و آشتی دو کره که ناشی از مشارکت ما در المپیک زمستانی پیونگ چانگ است نشان داد.

 

کره شمالی یک هیات عالی رتبه به مراسم افتتاحیه رقابت های المپیک زمستانی اعزام کرده بود این کشور همچنین قرار است یک هیات دیگر نیز فردا به منظور شرکت در ایین اختتامیه این رقابت ها به کره جنوب اعزام کند.

 

کره شمالی همچنین ۲۲ ورزشکار و حدود ۴۰۰ نفر در قالب هیات های فرهنگی و تشویق کننده به این بازی ها اعزام کرد که نقش زیادی در بهبود روابط دو کشور داشت.

 

روزنامه تلگراف گزارش کرده بود یک حمله سایبری می‌تواند ارتباطات آنلاین پیونگ یانگ و توانایی کنترل نیرو‌های نظامی این کشور را فلج کند و یک اختلال بزرگ را در سیستم ارتباطی این کشور موجب شود.

 

همچنین حمله سایبری می‌تواند نگرانی‌ها درباره اینکه حمله نظامی به تاسیسات موشکی و هسته‌ای کره شمالی توسط آمریکا می‌تواند با یک ضد حمله عظیم از سوی پیونگ یانگ پاسخ داده شود، را کاهش دهد.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.