کره جنوبی:برای چیزی عذرخواهی نمی‌کنیم/ سامانه‌های تاد را افزایش نمی‌دهیم

کره جنوبی:برای چیزی عذرخواهی نمی‌کنیم/ سامانه‌های تاد را افزایش نمی‌دهیم

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت، دولت این کشور به دنبال افزایش استقرار سامانه‌های دفاع موشکی تاد نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کانگ کیونگ وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ما نه به دنبال استقرار بیشتر سامانه‌های دفاع موشکی تاد هستیم و نه بابت چیزی است خواهی می کنیم.

استقرار سامانه‌های دفاع موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی که برای رهگیری موشک‌های بالستیک دوربرد و میان‌برد مورد استفاده قرار می‌گیرد، باعث خشم چین و روسیه شده که می‌گویند رادار پرقدرت تاد می‌تواند برای جمع‌آوری اطلاعات از خاک این دو کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.

آمریکا اما می‌گویند استقرار این سامانه‌های دفاع موشکی برای خنثی کردن تهدید موشک‌های کره شمالی صورت گرفته و برای هدف قرار دادن کشور دیگری به کار نمی‌رود.

در همین حال، یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: موشک‌های تاد قابلیت رهگیری گلوله‌های شلیک شده از توپخانه را ندارند بنابراین نمی‌توانند گلوله‌های پرتاب شده از سوی کره شمالی را هدف قرار دهند. ما و چین کاملاً مطلع هستیم که سامانه‌های تاد علیه روسیه و چین هستند.

این در حالیست که وزیر امور خارجه کره جنوبی در جریان اظهارنظرهایش بار دیگر تاکید کرد که استقرار سامانه‌های دفاع موشکی تاد تهدیدی برای کشورهای منطقه محسوب نمی‌شود و تنها برای مقابله با اقدامات تحریک آمیز و آزمایش‌های موشکی کره شمالی این سامانه‌ها در کره جنوبی مستقر شده‌اند بنابراین بابت چیزی است خواهی نمی‌کنند.

استقرار این سامانه‌های دفاع موشکی تظاهرات اعتراضی بسیاری را در داخل کره جنوبی به همراه داشته است به طوری که صدها تن از ساکنان این کشور در جریان تظاهرات ژوئن سال جاری میلادی با پلیس درگیر شدند.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.