کرانچار: برای صعود نقشه کشی نمی‌کنیم/ غیبت قائدی در ترکیب اصلی تاکتیکی بود

کرانچار: برای صعود نقشه کشی نمی‌کنیم/ غیبت قائدی در ترکیب اصلی تاکتیکی بود

کرانچار: برای صعود نقشه کشی نمی‌کنیم/ غیبت قائدی در ترکیب اصلی تاکتیکی بود

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
سرمربی تیم فوتبال امید، گفت: به هیچ وجه نقشه کشی برای صعود در دستور کارمان نیست و بعد از بازی سوم مشخص می‌شود که به عنوان تیم چندم گروه به مرحله بعد می‌رویم و با کدام حریف دیدار می‌کنیم. 

به گزارش فارس از اندونزی، زلاتکو کرانچار در مورد بازی فشرده‌ای که روز گذشته مقابل کره شمالی برگزار کردند، گفت: از ابتدای بازی بازیکنان به لحاظ دستورات تکنیکی و تاکتیکی به خوبی عمل کردند. بر اساس تجزیه و تحلیل ما آنها بسیار خوب کار کردند. در جریان بازی دیده می‌شد کره‌ای ها قصد دارند ابتدا عقب زمین خودی جمع شوند تا بازیکنان ما جلو بیایند و سپس ضد حمله بزنند. بازیکنان ما به لحاظ تکنیکی و تاکتیکی نقشه حریف را خنثی کردند و در برخوردهای جسمانی نسبت به حریف برتر بودند و این عملکرد باعث شد تا سه امتیاز سزاوارانه را کسب کنیم.

 

وی در مورد نیمکت نشینی مهدی قائدی و استفاده از بازیکنی دیگر در زمین و اینکه این مسئله نشان می‌دهد او به دنبال ساختن تیمی قوی و با برنامه برای رقابت‌های انتخابی المپیک است، اظهار داشت: ما ظرف ۴۸ ساعت دو بازی سنگین را پشت سر گذاشتیم. نبود مهدی قائدی فقط یک دلیل تاکتیکی داشت تا به او استراحت بدهیم و از قدرت امیر روستایی که در بازی اول هم بسیار خوب برای ما کار کرد استفاده کنیم.  می‌خواستیم حریف را خسته کنیم و وقتی دچار افت شدند آن زمان مهدی قائدی را وارد کردیم و توانستیم با فشار روی آنها حریف را در موضع ضعیف‌تری قرار دهیم. حتی خط هافبک ما هم دستخوش تغییراتی شده بود.  به این شکل توانستیم کمربند میانه زمین را قوی کنیم.

 

به حریف اجازه توپ گرفتن نمی‌دادیم و پله به پله و خط به خط پیش می‌رفتیم و حریف نتوانست حتی یک شانس برای خودش به وجود بیاورد. باید شرایط را بررسی کنیم. ۹ بازیکن ما ۲ بازی سنگین را پشت سر گذاشتم. باید شرایط آنها را بررسی کنیم و تیم بالانس شود. بازیکن ذخیره نداریم آنها گروهی از بازیکنان قوی و با استعداد هستند که همگی یک روند و مسیر تاکتیکی را پشت سر گذاشتند.

 

کرانچار در ادامه تأکید کرد: بازیکنان باید تاکتیک‌هایی که به آنها آموخته می شود را بسیار خوب دریافت کنند و شرایطشان را بهبود ببخشند. در یک کار تیمی مناسب بازیکنان می‌توانند با عملکرد تکنیکی خود بر نمرات مثبت تیمی بیافزایند و در این صورت نفرات تک به تک به صورت ستاره از تیم بیرون می‌آیند و عملکردشان به چشم می‌آید. همچنین  ما برای بازی بعد قصد داریم با توجه به برد دیروز به سمت پیروزی بعدی حرکت کنیم و سپس راهی مرحله بعد شویم. به هیچ وجه نقشه کشی برای صعود در دستور کارمان نیست و بعد از بازی سوم مشخص می‌شود که به عنوان تیم چندم گروه به مرحله بعد می‌رویم و با کدام حریف دیدار می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال امید در ادامه در مورد اینکه امروز بازیکنانی که کمتر بازی کردند تمرین جدی را پشت سر گذاشتند، خاطرنشان کرد: تمرین امروز فقط مختص به بازیکنان ذخیره نبود و قطعا ما همه یازده بازیکن را نمی‌توانیم تغییر دهیم. باید چند جنبه را مدنظر قرار بدهیم. تعدادی از بازیکنان ما دارای اخطار هستند و نباید کارت دوم را بگیرند تا در صورت صعود به مرحله بعدی از همه توان بهره ببریم. سایر بازیکنانی که در دو مسابقه قبلی کمتر در میدان حضور داشتند را مروز آوردیم و تحت فشار گذاشتیم.  بازیکنانی هم که بازی کرده بودند تمرین ریکاوری انجام دادند و سپس راهی سونا و استخر شدند. همه این موارد را طی سه روز در ذهنم جمع بندی می‌کنم تا ترکیب نهایی را برای بازی با میانمار با این تفکر که حتما باید برنده شویم و صعودمان به مرحله بعدی قطعی شود مشخص می‌کنیم.

 

کرانچار در مورد اینکه تیم‌های ایرانی معمولا بعد از یک بازی خوب دچار افت شدیم، تصریح کرد: امروز به بازیکنان گفتم که نحوه بازی آنها قابل ستایش است اما تذکر دادم که میانمار حریف دست و پا بسته‌ای نخواهد بود. آنها چالاک تر از کره شمالی هستند و هر لحظه می‌توانند ما را تهدید کنند.  این تجربه را در سپاهان داشتم. بازیکنان بعد از یک پیروزی خیلی خوب دچار افت می‌شدند. تلاش می‌کنیم تا به لحاظ روحی و جسمانی شدت تشنج روانی را برای مسابقه بالا نگه داریم تا بازیکنان از لحاظ ذهنی بازی را آسان نگیرند.

 

وی در مورد اینکه آیا خبر دارد رئیس کمیته المپیک و رئیس فدراسیون بابت این پیروزی پیام تبریک فرستادند، گفت: بله از این مسئله مطلع شدم. آنها ابتدا به صورت شفاهی و سپس به صورت کتبی تبریک گفتند. امیدوارم با توجه به تمامی امکاناتی که این عزیزان برای تیم ما فراهم کردند بتوانیم نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.