کاهش گفت‌وگوی بین نسلی در خانواده‌ها از ۲ ساعت به ۲۰ دقیقه


کاهش گفت‌وگوی بین نسلی در خانواده‌ها از ۲ ساعت به ۲۰ دقیقه

  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,معصومه ابتکار
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات اجتماعی و خانواده در کشور را تلاش در جهت افزایش فرایند گفتگوی بین نسلی در خانواده‌ها دانست.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار  در نشست صمیمی با تشکل‎های مردمی که در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، گفت: امروزه طرح ملی گفتگوی ملی خانواده در مرکز توجهات و تاکید است؛ موضوع زنان و خانواده جزو سیاست های جدی است که در منشور حقوق شهروندی و برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

 

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در این زمینه تکالیفی داریم که برای آن باید تلاش کنیم و از طرفی نیز رئیس جمهور برنامه هایی برای پیشبرد وضعیت زنان و خانواده در نظر گرفته‌اند که باید با همکاری احزاب و تشکل های سیاسی بتوانیم این برنامه‌ها را پیش ببریم.

 

ابتکار تصریح کرد: امیدواریم که قانون سازمان های مردم نهاد نیز به دولت آمده و به تصویب برسد؛ البته این قانون در دستور کار دولت است چرا که سازمان های مردم نهاد از نظر نقش آفرینی و تاثیر گذاری احزاب، جلب مشارکت مردم و آموزش مردم در ارتباط با موضوعات مهم جامعه دارای اهمیت هستند.

 

وی با ذکر این مطلب که دولت به تنهایی نمی تواند در این زمینه موفق باشد و نیاز به فعالیت تاثیرگذار نهادهای مردمی از جمله سمن ها دارد، گفت: باید با یک رویکرد علمی و اثر بخشی لازم به سمت حل مشکلات برویم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، احزاب و نقش مهم آنها در حل مشکلات کشور را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد: معتقد هستیم که سازمان های غیردولتی و احزاب نقش دیده بانی دارند که میزان تحقق قوانین و میزان پایبندی دولت و حکومت ها را پایش کنند و این امر بسیار مهم است و دولت دوازدهم به این کارکرد بسیار اعتقاد دارد، نقش دیده بانی می تواند از فساد و مشکلاتی که گریبان گیر کشورها باشد به اصلاح مستمر امور منتهی شود.

 

ابتکار بیان کرد: انقلاب اسلامی با اهداف متعالی شکل گرفته است ؛عملکر دولت در ابعاد مختلف اجتماعی و رسیدن به اهداف متعالی انقلاب بسیار مهم و پراهمیت است؛ در حقیقت برای انتقال ارزش های انقلاب و حکمرانی مطلوب باید بتوانیم این حرکت را به خوبی انجام داده و به خصوص با نسل جوان رابطه خوبی داشته باشیم.

 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بیان کرد: اگر بخواهیم به دور از کلیشه‌ها و مباحثی که دور از واقعیت به نظر می رسد سخن بگوییم باید عرض شود که خانواده در کشورهای مختلف دچار تحولاتی شده است که این تحولات در همه جوامع کم و بیش ایجاد شده است.

 

وی افزود: خانواده مامنی برای تامین نیازهای عاطفی و معنوی است و اگر نتوانیم آن را حفظ کنیم این آسیب های جدی به جامعه و اقتصاد وارد خواهد شد؛ نسل آینده باید به دور از خشونت باشد و این مساله در بستر خانواده محقق می شود؛ لایحه خشونت بر علیه زنان، لایحه دفاع از حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس پیگیری می شود، موضوع مهارت های زندگی و مشکلاتی که داریم مد نظر و مورد توجه دولت است.

 

ابتکار بیان کرد: احزاب در جریان تحولات اجتماعی نقش آفرین و تعیین کننده هستند و در طرحی که در رابطه با گفت وگو در خانواده دنبال می شود، احزاب نقش سازنده ای دارند.

 

وی بر لزوم گفتگوی خانوادگی و گفتگوی بین نسلی در خانواده تاکید کرد و گفت: به دلایل متعدد معتقد هستیم که گفت وگوی بین نسلی در خانواده ها از دو ساعت در ده سال پیش به بیست دقیقه رسیده است که این مساله تشدید کننده مسایلی چون افسردگی،  ناامیدی و اعتیاد جوانان است.

 

ابتکار بیان کرد: متاسفانه نسل دهه ۷۰ نسلی است که احساس می کند که دیده نشده و جا مانده است البته دهه شصتی ها نیز گلایه های فراوان دارند اما گلایه دهه هفتادی ها بیشتر است و در این میان احزاب و تشکل‌های مردمی نقش مهمی می توانند ایفا کنند.

 

وی با ذکر این مطلب که تمام گروه های مرجع باید با نگاه علمی در جهت حل مشکلات خانواده ورود کنند، گفت: باید برای حل این مشکل از زمینه های علمی و فرهنگی استفاده کنیم؛ می توانیم جریان سازی اجتماعی خوبی را در بحث گفت وگوی ملی خانواده و بین نسلی برقرار کنیم.

 

وی گفت: پژوهش هایی در سطح استان با شاخص های استان و شهرستان باید مطرح شود تا در جهت بهبود شرایط و وضعیت خانواده حرکت کنیم، موضوع اشتغال از اولویت های دولت است و کارهای ویژه ای در حال انجام است.

 

معاون رئیس جمهور اظهارکرد: در زمینه زنان سرپرست خانوار کارگروه ویژه‌ معاونت زنان و خانواده که یک کار گروه فراملی است را داریم؛ در همین راستا۲۳۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۶، در بحث بیمه زنان سرپرست خانواده مطرح شده و در مجلس تصویب شده که امیدواریم در راستای حل مشکلات اقدام کنیم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.