کاهش دما در استان‌های شمالی کشور/تهران گرمتر می‌شود


کاهش دما در استان‌های شمالی کشور/تهران گرمتر می‌شود

  اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,هواشناسی
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، گفت: امروز و فردا(۱۵ و ۱۶ اسفند ماه) با شمالی شدن جهت باد روی دریای خزر و نفوذ هوای خنک به سواحل دریای خزر ابرناکی، وزش باد، کاهش دما و بارش باران در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز بارش برف پیش بینی می‌شود. 

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بر اساس آخرین نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ اسفند ماه) موج کم‌دامنه‌ای از طراز میانی جو عبور می‌کند و سبب افزایش ابر، بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، البرز، تهران، قم، شرق سمنان، شمال خوزستان و به شکل خفیف‌تری در برخی مناطق استان‌های ایلام، چهار محال و بختیاری، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی می‌شود.

 

به گفته وظیفه امروز دریای خزر مواج است.

 

وی در ادامه گفت: روز پنجشنبه (۱۷ اسفند ماه) بارش‌ها محدود به مناطق شمال شرقی کشور می‌شود و به تدریج ایران را ترک می‌کند.

 

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت اظهارکرد: فردا (۱۶ اسفند ماه) آسمان ابری گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و اوایل شب کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۲۰ و ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. هوای پایتخت پنجشنبه (۱۷ اسفندماه) صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و در این روز بیشترین و کمترین دمای تهران به ۲۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.